Меню & пошук

10 текстів року про побудову кар’єри й ефективність на роботі

10 текстів року про побудову кар’єри й ефективність на роботі

Що читали найбільше


[ads-pc-2]

Зібрали підбірку текстів про кар’єру та роботу, які виходили протягом року на Inspired.


Пошуки ідеальної роботи розтягуються вже не на місяць, а на пів року. Усі вимоги роботодавців здаються нереальними, а умови праці –несправедливими. І ти все ще чекаєш на свою посаду мрії. Якщо такий сценарій тобі знайомий, цей текст для тебе. Разом із психологом та HR-спеціалістом розібралися, що не дає нам почати професійно розвиватися та як нарешті стати на шлях до омріяної професії.

via GIPHY


У червні цього року соцмережа для пошуку й налагодження ділових контактів LinkedIn оприлюднила список питань на співбесіді, яких найбільше бояться потенційні працівники. Для 54% шукачів роботи саме співбесіда видається найскладнішим етапом через незручні питання про сильні й слабкі сторони, самопрезентацію, мотивацію працювати на певній посаді тощо. Однак для тих 52%, хто готується до зустрічі з «драконом», HR-департаментом, і завчасно прописує відповіді на можливі запитання, співбесіда завершується запрошенням на роботу. Як не розгубитися через незручні питання, на які з них можна відповідати жартома та як у розповіді про слабкі сторони презентувати свої супергеройські здібності, розбиралися з Уляною Ходорівською, кар’єрною консультанткою.

via GIPHY


2015 року у Великій Британії науковці Деніел і Річард Саскінди випустили книгу «Майбутнє професій» (The Future of the Professions). Спираючись на досвід, статистику й науку, вони пророкують занепад сучасних професій та описують людей і системи, які їх замінять. За лічені роки нам не знадобляться лікарі, вчителі, бухгалтери, архітектори, духовенство, консультанти, юристи та багато інших, затребуваних у ХХ столітті. Видання взагалі ставить під сумнів існування професій у ХХІ столітті. За 10–15 років ринок потребуватиме «універсальних бійців», які знають кілька іноземних мов, основи програмування, мають вузькоспеціалізовані знання з тієї чи тієї галузі та головне вміють швидко навчатися новому й забувати старе. Класичні «чисті» професії зникнуть. Їх замінять системи – технологічні й людські. Що вивчати, як себе розвивати та як реагувати на зміни, аби не стати аутсайдером за 10 років, розповіли Світлана Герасименко, авторка освітнього проєкту Рrofession X, й Іветта Делікатна, послиня Університету Сингулярності в Україні (2011–2016 рр.).

via GIPHY


Емоційний інтелект – це вміння людини розуміти свої емоції, мотивацію, наміри. Керувати ними, спрямовувати в правильне русло й водночас розуміти емоції та наміри інших людей. Розуміти, як і чому вони виникають і що з ними робити. І використовувати ці знання для досягнення як кар’єрних, так і життєвих цілей. Як правильно сформувати команду, щоб досягти потрібної мети, і як працювати з агресією й панікою, щоб вони не шкодили, а ставали новим джерелом енергії – в інтерв’ю Inspired розповіла Анна Різніченко, кар’єрна консультантка.

via GIPHY


Під час пошуку роботи важливо розуміти, на яку позицію ви влаштовуєтеся. Тому що від посади й сфери діяльності залежать шляхи, канали та формати пошуку. Якщо раніше всі шукали роботу на сайтах з працевлаштування: Work.ua, Rabota,ua, Head Hunter – то зараз ці канали втрачають свою ефективність. Вони стають дорожчими для самих роботодавців. Сайти суттєво піднімають оплату за розміщення вакансій і відкриття контактів, до того ж роботодавці не завжди отримують цільові відгуки. Сайти – це друга, третя або четверта сходинка, куди звертаються для пошуку працівників. Як знайти роботу мрії й креативно оформити резюме, чому важливо бути активними в професійних групах, для Inspired розповіла Олена Бєлікова, кар’єрна консультантка.

via GIPHY


Низька самооцінка – відсутність опори й розуміння власної цінності. Це те, що уможливлює приниження, погане ставлення до себе й несправедливість. Безпосереднім наслідком цього в дорослому віці стає професійне знецінення. Як воно впливає на наше життя, чому нам складно присвоїти наші перемоги, як від цього залежить розмір заробітної платні та як із цим боротися, розповіла кар’єрна консультантка Уляна Ходорівська.

via GIPHY


Дві третини, або 66%, працівників у перші місяці шкодують, що почали працювати в тій чи тій компанії. З них 50% звільняється в наступні пів року. Такі дані 2017-ого оприлюднила аналітична компанія зі США Harris Poll на замовлення CareerBuilder. А згідно з дослідженням Peakon, перші прояви рішення про звільнення працівники демонструють за 9 місяців до того, як покинуть місце роботи. Однак, якими б не були мотиви й причини звільнення, експерти радять зробити цей процес максимально дипломатичним і правильним. Inspired поговорив з кар’єрною консультанткою Оленою Бєліковою про безболісне звільнення, прощання з колегами й уміння сказати «ні» керівникові.

via GIPHY


Більш як 43% українців не могли знайти роботу через брак досвіду. Про це свідчать результати дослідження ресурсу The Point. Відсутність трудового стажу справді ставить перед новачками на ринку праці величезний бар’єр, адже більшість роботодавців хочуть бачити у своєму штаті вже досвідчених працівників. Та виявляється: подолати цю проблему не так складно, як здається. Потрібно докласти трохи зусиль і проявити винахідливість. Як з легкістю знайти перше робоче місце розповіла кар’єрна консультантка Уляна Ходорівська.

via GIPHY


2017-ого Міжнародний кадровий портал Head Hunter провів дослідження, під час якого виявив: 50% працівників стикалися з ейджизмом – дискримінацією за віком. Роботодавці вважають людей за 50 малорухомими, нездатними до навчання й повільними. Натомість молодих працівників критикують за відсутність фахових навичок, не дослухаються до їхньої думки або присвоюють їхні заслуги. У Великій Британії, приміром, тільки в травні 2019-ого ухвалили закон, що зрівнює заробітні плати молодих і старших працівників. До цього 16–17-річні робітники отримували вдвічі менше за 30-річних. Як відстояти свої кордони на першій роботі, боротися зі знеціненням і ярликом «наш юний спеціаліст»,  заручитися підтримкою колег, для Inspired розповіла Уляна Ходорівська, кар’єрна консультантка.

via GIPHY


Прокрастинація – постійне відкладання важливих справ на потім. Людина ніяк не може почати виконувати якусь важливу для неї роботу, імітуючи зайнятість іншою. Часто це може супроводжуватися навіть панічними атаками, неврозами й суїцидальними думками. До небезпек прокрастинації належать також неналежна якість роботи й високий рівень стресу. Недостатня увага, приділена завданню, і неможливість відслідкувати всі деталі потім відображаються на якості. До того ж так відбувається не тому, що людина погано виконує роботу, а тому, що відводить на її виконання надто мало часу. Прокрастинація – зовсім не про відпочинок. Це, коли робиш щось інше замість того, що мав би виконувати зараз. Через це часто формується почуття провини. Чому ми прокрастинуємо, як пов’язані відкладання справ і страх успіху, як налаштувати себе на роботу й «хакнути» свій мозок, розповіла психологиня Леся Марчук.

via GIPHY

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: