Beauty-усвідомленість: чому дорога косметика не завжди ефективна та як розібратися у її складі
Beauty-усвідомленість: чому дорога косметика не завжди ефективна та як розібратися у її складі
Як усвідомлено обирати косметичні засоби
[ads-pc-2]
Нещодавно ми писали про те, як обрати етичну та екологічну косметику і пояснили, чому органічні та натуральні засоби не завжди корисні. Проте це не означає, що спроби знизити шкоду для себе і довкілля від використання засобів догляду за шкірою марні. Разом з косметологом і технологом пояснюємо, що таке beauty-усвідомленість, як формується ціна на косметику та як розібратися у її складі.
Марія Бут, косметологиня-тренерка, наукова консультантка компанії Piel Сosmetics, спеціалістка в області естетичної косметології.
За що ми платимо, купуючи косметику
Найважливіше в усвідомленому споживанні косметики – дотримання балансу у співвідношенні ціна-якість. Для цього слід розуміти, з чого складаються косметичні засоби та за що ви платите, купуючи баночку з кремом.
Окрім самого засобу, у вартість продукту закладаються витрати на упаковку, логістику, рекламу, маркетинг. Але все це не має ніякого відношення до якості та ефективності продукції. Тому найважливіше – звертати увагу на склад.
Будь-який косметичний засіб складається з 4 елементів: основи, технічних домішок, активних компонентів та консервантів. У середньому їх співвідношення складає 80-90% основи, 10-15% активних компонентів та 3-5% консервантів і технічних домішок.
Згідно з правилами маркування, на упаковці будь-якого засобу повинні бути вказані всі його складові у порядку зменшення їх масової частки. Але якщо на упаковці великими літерами написано, що засіб містить вітамін С, а в складі він вказаний в останню чергу, то його концентрація мінімальна.
Розпізнати, що означає кожен термін у складі без спеціальної освіти досить важко. Зазвичай, основа – в тому числі вода – знаходиться на перших трьох місцях у переліку інгредієнтів, а якщо список дуже довгий – на перших семи. Активні компоненти – найцінніше, що є у складі косметичного засоби, адже саме вони впливають на внутрішньоклітинні біохімічні процеси в різних шарах шкіри та здійснюють заявлений влив. Ці речовини є і в дорогий, і в дешевій косметиці, і в продукції мас-маркету, і в професійних засобах. Різниця в тому, на якому місці списку інгредієнтів вони знаходяться. Розпізнати їх, зазвичай, нескладно, адже це козир виробника і про них пишуть на упаковці великими літерами.
Найпростіший спосіб зробити висновки про ефективність засобу – співставити обіцянки виробника с фактичним складом засобу. Якщо головний козир засобу – інгредієнт, що вказаний на останніх позиціях, то, скоріш за все, його концентрація настілки незначна, що не зможе забезпечити потрібного впливу.
А щодо консервантів, то косметика без них існує. Вона продається з холодильника, нести додому її треба швидко та в термосумці. Зберігати таку косметику потрібно теж в холодильнику та днів зо три. Проте навряд чи це зручно і практично для споживачів, тому консерванти в косметиці мають бути для того, щоб вона не псувалася, і боятися їх не потрібно.
Чому купувати українську косметику – свідомо і практично
Часто можна почути фразу «я користуюсь лише французькою косметикою», мовляв, роблю вибір на користь високоякісних товарів. Хоча країна виробника косметики не аж ніяк не гарантує її якість чи ефективність. У той же час, вибір вітчизняного виробника – це питання практичності.
Доступ до активних компонентів у косметиці, які й роблять продукцію ефективною, мають всі виробники, незалежно від країни походження. І французька, і ізраїльська, і українська компанії можуть використовувати одні й ті самі формули і компоненти. Та й створюють косметичні засоби приблизно на однаковому обладнанні. На заводах масового виробництва у ста відсотках випадків використовуються абсолютно однакові технології. Тобто якість косметичного засобу аж ніяк не залежить, від того, де він був виготовлений. А от вартість залежить. До вартості косметики іноземних брендів входять і додаткові витрати: від 40% до 50% вартості товару йде на логістику, податки, розмитнення тощо. Саме тому дорого – не означає ефективно.
Чому натуральна косметика може зашкодити
Інша крайність, в яку подекуди впадають, намагаючись раціоналізувати свій підхід до споживання – мінімалізм та відмова від багатьох товарів масового споживання. Теоретично, це допоможе уникнути зайвих витрат, скоротить об’єми виробництва косметичних засобів і шкідливі наслідки від нього. Проте, відмовляючись від доглядового мінімуму, ви ставите під загрозу здоровий вигляд своєї шкіри.
Зварений на кухні крем з ромашки точно зашкодить природі менше, ніш фабрика масового виробництва. Але питання якості та безпечності такого засобу дуже сумнівна. Доглядові засоби мають вироблятись при дотриманні санітарно-гігієнічних норм та на обладнанні, яке дозволяє належним чином вимірювати пропорції, змішувати та зберігати косметику. І робити це мають спеціалісти. Тому краще залишити «бабусині» рецепти в минулому. Використовувати їх зараз – те саме, що прикладати подорожник до перелому.
Свідоме споживання передбачає покупки з урахування довгострокового впливу на власне здоров’я. А невинний, на перший погляд, крем, зварений у каструлі на кухні, навряд чи відповідає таким критеріях.
Чи завжди eco – корисно
Не варто довіряти маркуванню «eco» на упаковці: у багатьох країнах світу, вони ніяк не регулюються і часто виступають просто маркетинговою приманкою. Будь-яке виробництво, особливо велике, пов’язане зі шкодою для довкілля. Так, ви дійсно можете витратити певний час та відшукати натуральний косметичний засіб. Втім, косметичні експерти критикують таку продукцію за те, що вона підходять далеко не всім. Серед компонентів природного походження є ті, які негативно впливають на шкіру: підвищують її чутливість, викликають подразнення та алергічні реакції. А у питаннях ефективності вони сильно поступаються синтетичним.
Beauty-усвідомленність – це не про відмову від косметики взагалі і не про масову купівлю засобів з помітками «eco». Усвідомленість – це про аналіз власних потреб та особливостей шкіри, складу косметичних засобів та про розуміння того, що довготривала радість та користь – набагато цінніші за миттєве задоволення.