Меню & пошук

Не ворог, а друг: чому футбольні клуби роблять форму з переробленого пластику?

Не ворог, а друг: чому футбольні клуби роблять форму з переробленого пластику?

Що сталося?

Напередодні футбольний клуб Реал Мадрид представив свою третю ігрову форму на майбутній сезон. Вона створена з переробленого океанічного пластику. Цю форму розробляв технічний спонсор іспанців Adidas у колаборації з Parley For The Oceans.

Футболка виконана в червоному тоні, за задумом цей унікальний колір повинен відображати різноманіття коралів в океані. Таким чином бренд піднімає питання захисту екосистеми, яка страждає від забруднення.

Це уже не перший подібний крок від Adidas та Parley For The Oceans цього літа. Раніше були представлені форми з переробленого океанічного пластику для англійського Манчестер Юнайтед та італійського Ювентуса.

Чому це важливо?

За даними дослідження The 5 Gyres Institute 2016 року, на поверхні океану знаходиться 270 тисяч тонн пластику. Щороку кількість пластикових відходів збільшується: за даними ООН кожного року в океан потрапляє 13 тонн пластику.

Цей пластик складає 40% усього сміття в світовому океані. Найбільша проблема в тому, що пластик розкладається близько 200 років. Під дією сонячного світла він виділяє токсичні речовини, які забруднюють воду. Окрім того, пластикові пакети, що не розкладаються, потрапляють в шлунки риб та інших морських тварин. Тобто викидаючи пластикове сміття в океан, воно потім усе одно повертається до людей: у воді або в їжі.

Дослідження показують, що до 2050 року у світовому океані вага всього пластикового сміття може перевищити вагу жителів океану.

До чого тут футбольні клуби?

Засновник Parley For The Oceans Сирілл Гатч переконаний, що завдяки співпраці з найбільшими футбольними клубами світу, які мають величезну фан-базу, його бренд може поширити ідею захисту світового океану на значно більшу кількість людей.

«Реал володіє силою, щоб поширити наш месседж на світову спільноту своїх фанів та перетворити його на життя», сказав він під час презентації третьої форми мадридського клубу.

Який меседж пропагує Parley For The Oceans?

«Месседж стосується виживання наших океанів, нашого біологічного виду. Він стосується потужної проблеми пластикового забруднення водойм. Пластик створює занадто багато шкоди океану і нашому власному здоров’ю. Ось чому ми називаємо це «Матеріальною Революцією»,  зазначив Гатч під час тієї ж події.

Пластик створює занадто багато шкоди океану і нашому власному здоров’ю

Отже, разом з Adidas Parley For The Oceans просуває ідею захисту світового океану через найвпливовіших гравців на спортивному ринку. Відповідно до щорічного рейтингу Forbes, який визначає цінність футбольних клубів, Манчестер Юнайтед та Реал є найдорожчими клубами 2018 року, їх вартість перевищує 4 мільярди доларів. Ювентус у цьому списку знаходиться на 9-му місці (вартість 1,47 мільярдів доларів), але зважаючи на недавнє придбання португальця Кріштіану Роналду, увага до італійського клубу суттєво зросла.

У чому особливість цієї форми?

Вона повністю вироблена з переробленого океанічного пластику, тобто є абсолютно еко-френдлі. Принцип переробки та створення виглядає наступним чином: під дією пресу та пари, структура пластику руйнується, утворюється флекс, з якого роблять синтетичне волокно.

На комплект форми (футболка і шорти) йде близько 25 великих пластикових пляшок. Фактично, один комплект для однієї футбольної команди на одну гру (18 гравців в заявці) це близько 450 перероблених пластикових пляшок.

Для чого це футбольним клубам?

Оскільки усі три футбольні клуби (Манчестер Юнайтед, Ювентус та Реал) еко-френдлі форму представили як свою третю форму, вона буде їх резервною на найближчий сезон. Фактично це означає, що гратимуть футболісти у ній до 10 разів за сезон (за найкращими підрахунками).

Тобто в основному футбольні клуби використовують цю форму як своєрідну піар-кампанію: вони демонструють свою небайдужість до проблеми забрудення світового океану. Ювентус, наприклад, для представлення третього комплекту форми використав гасло «From threat into thread» («Від загрози в нитки»), яке є слоганом усієї колаборації Adidas та Parley For The Oceans.

«From threat into thread» («Від загрози в нитки»)

З іншого боку, хоча часто футболісти не гратимуть в цій формі, вона може стати досить популярною серед фанів клубів. Основна причина: ціна. Якщо основний комплект форми Adidas коштує близько 130 євро, то резервний 90 євро.

Чи створювалася подібна форма раніше?

Так, це уже не перший подібний проект Adidas та Parley For The Oceans. Дебютну спробу вони запустили в 2016 році, коли створили футболки з переробленого океанічного пластику для Реала та німецької Баварії. Тоді це фактично була одноразова подія, хоча бренди дуже креативно представили її.

Окрім того, навесні 2018 року у День Землі Adidas одягнула усі футбольні клуби MLS (Вищий дивізіон американської ліги, прим.) у форму з переробленого океанічного пластику.

Adidas та Parley For The Oceans створює не тільки футбольну форму. Минулого року, наприклад, вони продали 1 млн пар кросівок з переробленого пластику. До 2024 року компанія планує повністю відмовитись від непереробленого поліестеру.

Не відстає від Adidas інший виробник спортивних товарів Nike. На недавньому чемпіонаті світу з футболу форми усіх збірних, що співпрацюють з Nike, були частково зроблені з переробленого океанічного пластику. Також компанія недавно опублікувала звіт, згідно з яким 75% усього взуття Nike містять певну частку перероблених матеріалів.

Утім, станом на 2018 рік, океан забруднюється швидшими темпами, ніж великі компаній встигають випускати переробленої продукції. Щороку в світовий океан потрапляє близько 10 мільярдів одиниць пластику, а той ж Adidas, наприклад, за 2017 рік продав 1 мільйон пар кросівок (на одну пару йде 11 одинииць пластику). Фактично, за допомогою кросівок Adidas «вичистив» океан на 110 мільйонів одиниць з 10 мільярдів, але цього явно недостатньо.

Нагадаємо, раніше ми пояснювали, чому важливо відмовлятися від пластикових соломинок. Упродовж останнього місяця це зробили компанії Starbucks і McDonald’s.

Фото: Parley, Adidas

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: