Меню & пошук

На електромобілі до Монако: 10 червня, Кунео – Монте-Карло

На електромобілі до Монако: 10 червня, Кунео – Монте-Карло

[ads-pc-2]

DSC_2957_1

Недаремно кажуть: “Спокуса здатися є найсильнішою незадовго до перемоги”. Вчорашні 200 з лишнім кілометрів від Мілану до провінційного Кунео ми їхали дуже довго. На цьому шляху немає жодної зарядної станції, тому ми змушені були трохи тягнути Leaf на буксирі. В Кунео прибули після півночі, ще годину-півтори втратили, поки шукали готель і лаштували електрокар на зарядку. А завтрашній старт – о 7:30.

Маршрут цього дня зовсім короткий, зате охоплює три країни: Італію (Кунео), Францію (Ментон) і Монте-Карло (Монако). На відрізку довжиною близько 120 км нам не потрібні зарядки, цю відстань наш Ліф долає без проблем, хоч це і повноцінний гірський перевал.

DSC_2719_1

В таких дорожніх умова з’ясовується цікава технічна особливість електромобіля. В горах, де підйоми чергуються зі спусками, він пересувається у чи не найбільш економному режимі. Звісно, під час підйомів електродвигун “зжирає” багато кіловат-годин, але на спусках все це (ну, майже все) повертається в акумулятор завдяки рекуперативному гальмуванню. Якщо перепади висоти не надто круті, на нашому Ліфі такими дорогами можна проїхати більше 200 км.

Їзда князівством Монако, яким, власне, і є місто Монте-Карло – суцільне пекло. Рельєф місцевості схожий на нашу Ялту, тільки щільність забудови вища, а транспорту – значно більше. Кожне третє авто – різні Bentley, Rollce-Royce і Ferrari. І ще цілі хмари двоколісних. Електрокари тут також трапляються, однак підкреслено міські: Renault Twizy, Volkswagen Up та інші малюки такого ж плану.

DSC_2946_1

За рівнем розвитку зарядної мережі Монако значно випереджає багато країн Європи. Звісно, це через масштаби князівства: 2 км² площі, 36 тисяч населення. Ми швидко, безкоштовно і без зайвих рухів з картками-паролями зарядили свій Leaf на CHAdeMO-станції, поки пройшлися кілька кварталів в пошуках морозива.

Урочиста церемонія нагородження відбулася без зайвої помпезності. Невеликий шматок площі перед палацом Князя Монако огородили полісмени, давши можливість решті численних туристів і далі гуляти містом, не відволікаючись на марафон. Встановили невелику сцену. До учасників марафону вийшов принц Альберт ІІ, обійшов кожне авто і поспілкувався з кожним екіпажем. Потім судді ралі оголосили результати перегонів і вручили головну нагороду естонському екіпажу на Tesla Model S. Ми пофотографувалися з місцевими українцями, які прийшли на площу побачити фінал автопробігу, заспівали з ними гімн. Все.

DSC_3038_1

Насправді, перемога – загальна чи на одному з етапів – від самого початку не була нашою метою. Ми прагнули довести собі і іншим прихильникам електротранспорту, що подорож на електромобілі на далекі відстані –  не мрія, а реальність. Після 3000 км Європою підтверджуємо: так, це реальна річ. Але з певними нюансами.

В Україні та Європі в більшості випадків вистачає зарядних станцій – повільних та швидких – для того, щоби перетнути весь континент від Києва до Монако і далі. За однієї умови: це має бути розслаблена, спокійна мандрівка з денними пробігами не більше 300-350 км та регулярними зупинками на кілька годин. Nissan Leaf подолав марафонську дистанцію “Київ – Монте-Карло”, але це було для нього нелегким випробуванням.

DSC_3093_1

Натомість, вертаючись додому узбережжям Франції та Італії, ми нарешті відчули весь кайф мандрівки на електрокарі: максимально розслаблено, без яких-небудь марш-кидків, з зупинками на тривалі обіди (і підзарядки авто). В Західній Європі, де концентрація цікавих місць висока, так дуже комфортно подорожувати. Просто треба забути про автобани і плани на кшталт “сьогодні ми маємо бути в Мілані, а завтра – у Відні”. Для таких пробігів поки що підходять лише бензинові авто.

DSC_2665_1

Окей, з відпочинком зрозуміло. Але чи можна буде за рік-два їхати в Європу на Nissan Leaf по справах, а не на відпочинок? Нам здається, що Україна для таких мандрівок буде готова вже найближчим часом. Європа – не факт. Мережа зарядних станцій в нашій країні вже зараз краща, ніж в багатьох країнах Старого Світу. Вона логічніша і раціональніша: більшість зарядок встановлені на АЗС, вони цілодобові і безкоштовні. Зі скасування мита на електрокари і різким пожвавленнм цього ринку в цей сегмент неминуче прийде великий бізнес зі швидкозарядними станціями.

Всі фото: Ірина Брязгун

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

1 Comment

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: