A password will be e-mailed to you.

Протягом 29 вересня – 1 жовтня у Львові пройшла наймасштабніша подія українського ІТ світу – конференція ІТ Arenа, яка є найбільшою за кількістю відвідувачів не лише в Україні, але й у Східній Європі.

Замість звичного огляду того, як проходила конференція я вирішив запитати у чотирьох іноземних гостей їхні враження від конференції та від технологічної спільноти, яка була присутня на конференції.

До слова, цього року конференція зібрала більше 2 000 учасників. А відкривали конференцію – технології, жіноче комп’ютеризоване зображення та синтезований голос, названий Аріною, на честь конференції.

Окремо хочу відмітити останній день конференції, в який пройшло 28 мітапів в 9 різних локаціях, на одному з яких мені навіть пощастило виступити.


Що думають спікери, стартапи та іноземні інвестори про IT Arena, технологічну тусовку України та їхні поради для підприємців-початківців.

Мартін Ерікссон, Product Tank

Я бачу середовище, де люди захоплюються технологіями, роблять впевнені кроки в побудові технологічних продуктів світового рівня. Люди відкриті для генерування та обговорення нових ідей. Відвідувачі IT Arena задавали мені свідомі й цікаві питання.

Найбільшим викликом для місцевої IT-спільноти я вважаю перехід від класичної моделі аутсорсингу до побудови власних IT-продуктів світового масштабу.

Українські компанії, які вже досягли світового визнання мають ділитись своїми знаннями, таким чином вирощуючи продуктову спільноту локально в Україні. Наприклад, є чимала кількість стартапів в Нью-Йорку, які гордо пишуть на своїх веб-сайтах “Made in New York”.

Юним підприємцям я хочу би дати дві важливі поради:

1) Ідеї самі собою нічого не вартують. У всіх є хороші ідеї. Важливою є реалізація цієї ідеї. Не бійтесь розповідати й ділитись ідеями. Я раджу ділитись своїми ідеями з максимальною кількістю людей, які можуть зрозуміти, оцінити, дати зворотній зв’язок по вашій ідеї.

2) Коли ви визначились з тим, що саме ви плануєте втілити, перш за все, потрібно впевненитись в тому, що сервіс чи продукт, який ви розробляєте справді потрібен і люди будуть ним користуватись. Потрібно поспілкуватись з потенційними користувачами (не батьками і не друзями), з’ясувати чи будуть вони готові платити за такий продукт. Важливо зробити це ще до моменту розробки самого сервісу чи продукту. Поговоривши з сотнею потенційних користувачів, у вас буде точне розуміння цінності вашого продукту/сервісу, її орієнтовної вартості та функцій.

Я також хотів би наголосити всім, хто збирається будувати власні продукти: ваші навички спілкуватись й домовлятись будуть в рази важливіші за ваші технічні навички. Ви можете бути найбільш геніальною людиною, але вам потрібні будуть чудові люди довкола, з якими ви зможете створити якісний продукт/сервіс.

Андрій Табачин, Co-founder EdPro, Nravo Kids

Проект EdPro з’явився, відштовуючись від потреби якісного контенту та навчального обладнання для наших дітей, коли ті пішли до школи. Власне, Nravo Kids з’явилось, оскільки ми не знайшли хороших локалізованих ігор для наших дітей, тому вирішили зробити їх самостійно. В результаті ми випустили, мабуть, найпопулярніші українські ігри для розвитку на мобільних платформах.

Контент, який ми зараз виробляємо, вчить, насамперед, нас самих, оскільки під час років нашого навчання нічого подібного ми не бачили.

В планах впровадити проект у Львові, та по всіх середніх навчальних закладах України. Завдяки програмі Нова Українська Школа, яка запущена в 100 школах по Україні, ми маємо нагоду втілити цей пілотний проект в життя.

Аллан Ґрант, Hired.com

Я заснував свою першу компанію 2004 році, частина команди знаходилась в Україні. Я бачу колосальну різницю між 2004 і 2017 роком на ринку, і думаю, що все рухається у вірному напрямку. Ми знаємо, що в Україні наразі зростає кількість IT-аутсорсингових компаній, і я бачу в цьому однозначно позитивну тенденцію. У людей з’являється економічна мотивація вивчати технології та менеджмент, це дає змогу людям отримати цінний досвід. Разом з цим зароджується та росте в об’ємі екосистема стартапів, венчурних фондів та інвесторів.

Молодим підприємцям я б хотів порадити не боятись починати, навіть якщо це не є якась неординарна ідея, що змінить життя мільйонів. Ми вчимось на практиці, вчимось на своїх помилках і стаємо таким чином кращими і мудрішими.

Порядок, в якому я радив би починати реалізацію власної ідеї:

  1. Знайти правильну команду й однодумців
  2. Отримати перших клієнтів
  3. Отримати прибуток

Такий порядок особливо важливий, бо з правильною командою ви зможете швидко змінювати продукт і швидко запускати нові міні-продукти. Клієнти допоможуть вам отримати перші прибутки, щоб знаходити кращих людей в команду.

Ali Rıza Babaoğlan, венчурний інвестор

Я приємно вражений, що на цю конференцію приїхало понад 2000 людей, і вона проходила у Львові, а не в Києві. Я помітив, що на сайті IT Arena фігурували міжнародні спонсори, які регулярно підтримують конференцію вже протягом кількох років. Для мене це було знаком, що конференція варта того, щоб її відвідати, якщо спонсори отримують ефект від проявів на цій конференції. Іншою причиною була різноманітність спікерів: від США і до самої Азії. Оскільки я був у складі журі на Startup Competition в рамках IT Arena, я був радий бачити велику пропорцію b2b-компаній.

Підприємцям-початківцям я б хотів порадити швидко здобувати досвід: швидко тестувати ідеї, швидко помилятись і пробувати наново, генерувати швидко нові ідеї, швидко отримувати перших клієнтів.

Підсумок

Від себе хочеться додати, що такі конференції дозволяють показати не тільки “верхівку айсбергу”, але й показати Україну, як країну з величезним технологічним потенціалом і величезною кількістю талантів. Таких конференцій має бути більше, як і більше міжнародних гостей зі світових компаній.

Дякую організаторам IT Arena за подію міжнародного масштабу, і дякую організаторам інших міжнародних конференцій, що проходять в Україні. Ви робите велику й однозначно корисну справу!

Автор: Богдан Янатьєв

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її і натисніть Shift + Enter або клікніть тут, щоб повідомити нас.