Inspired Books: «Код Дурова» – реальна історія творця ВКонтакте
Inspired Books: «Код Дурова» – реальна історія творця ВКонтакте
[ads-pc-2]
Микола Кононов, головний редактор блогу про підприємців Hopes&Fears та колишній журналіст Forbes, написав «Код Дурова» – книгу про “російського Цукерберга”, який у свої 20 з гаком років зумів заробити пристойну суму грошей та перетворитися на кумира для тисяч людей.
Більшість з вас нервово пхикне, коли почує той факт, що про Павла Дурова написали книгу. “Що ж там писати? Про те, як він скопіював Facebook?” – обуриться більшість з вас і матиме на це певні підстави – так, ВКонтакті має багато чого спільного і навіть схожого зі своїм американським братом. Проте насправді в цій історії не все так однозначно, як нам може здатись на перший погляд.
Звісно, історії Дурова і Цукерберга, як і історії їхніх дітищ – приречені на порівняння, і, думаю, не винятком стане й ця книга, за мотивами якої, до речі, також планують випустити фільм. Обидва отримали хорошу академічну освіту, обидва починали з програмування, і обидва їх проекти виринули з-поміж студентського середовища.
Історія Дурова закрутилася в Санкт-Петербурзі, де він навчався на філологічному факультеті та створив платформу для обміну даними між студентами на власному іменному домені, з якого потім і виріс ВКонтакті. “Повинен був знайтись хтось, хто має наглість підірвати легітимність інкогніто і заманити людину в мережу в її натуральному вигляді – без прикриття, під справжнім іменем” – і якщо в США це зробив Марк, то на іншому боці планети цього домігся Павло.
Книга послідовно вибудовує образ Дурова як жорсткого управлінця та візіонера, що поклоняється ідеям лібертаріанства, свободи духу та інновацій. В якості головного кумира засновника ВКонтакті часто називають Стіва Джобса, який також закликав усіх залишатись “голодними і безрозсудними”, рухаючись до своєї мети.
І після прочитання деяких сторінок стає зрозуміло, що всі ці провокації з викиданням грошей з балкону штаб-квартири ВКонтакті на Невському проспекті, відверті фотосесії дівчат з логотипом сайту, “fuck” конкурентам у твітері та тролінг сталіністів на День Перемоги – не випадкові капризи нахабного молодика, а спосіб дії. “Щоб змусити людину думати, необхідно струснути її”, – пише Кононов.
Окрім безлічі подробиць, таких як відносини Дурова з Мільнером, війну з Mail.ru Group за акції та ґвалт користувачів (“Дуров, верни стенку!”), з книги можна засвоїти чимало мотиваційних моментів. Наприклад, про страх: “Прийми як факт, що ти насправді нічим не володієш, і тобі не буде страшно щось втратити”.
Павла можна любити, ненавидіти чи зневажати – але одного у нього ніколи не забереш: це тверезого мислення та впевненості у власних силах. Саме останній фактор, щедро приправлений нотками нахабності, дозволив Дурову стати тим, ким він є зараз – власником соціального сервісу, без якого навряд чи можуть уявити свій буденний день мільйони людей у всьому світі.
І що найбільше вразило мене у книзі – це масштаб описаної історії. Всі ці події відбувались протягом якихось останніх 5 років, впродовж яких соцмережі змінили до невпізнаваності як ринок медіа, так і нас самих.
Придбати книгу ви можете у магазині Kniga.biz.ua, що ми вам і рекомендуємо :)
Ми подаруємо один екземпляр книги комусь із наших читачів. Що для цього треба зробити?
1) Поділитися лінком на цей матеріал у своєму Twitter, Facebook або Вконтакте.
2) Залишити в коментарях лінк на свій профіль в одній з соціалок, в який ви запостили статтю.
Переможцем конкурсу стала Катерина Увакова. Дякуємо всім за активність!
Рубрика виходить у співпраці з магазином ділової літератури Kniga.biz.ua
60 коментарів