Технології та мода: креативний симбіоз
Технології та мода: креативний симбіоз
[ads-pc-2]
Технології в моді – це наче підводна частина айсбергу. Не до них привернута увага публіки, проте, на них тримається вся конструкція. З технологічним поступом підводна частина дедалі впевненіше піднімається на поверхню, органічно доповнюючи конструкцію та займаючи свою нішу в індустрії моди.
Так само, як синтетичні матеріали та політ людини в космос визначили основні тенденції моди в 1950-1970-х роках, розвиток IT-технологій робить революцію в моді зараз.
Пропонуємо до вашої уваги 10 прикладів цікавого поєднання сучасних технологій і моди.
1. Інтерактивні сукні.
Канадський дизайнер Їнг Гао (Ying Gao) створив інтерактивні сукні, які починають світитися та рухатися, коли на них дивляться. Проект отримав назву “(no) where (now) here“. Сукні “оживають” завдяки технології відстеження погляду (eye-tracking). Реагуючи на погляд, автоматично запускаються моторчики, і сукні починають рухатися. Вони також можуть рухатися в попередньо запрограмованому ритмі. Завдяки використанню фотолюмінісцентних ниток сукні світяться в темряві, що робить їх схожими на мешканців глибин океану.
Незважаючи на свою технологічність, сукні не важкі: їх вага складає не більше півфунта (приблизно 200-250 грам), оскільки основним матеріалом для їх створення була супер-органза ― найлегша тканина в світі.
2. Самоочисні костюми.
Компанія IndoChino подбала про чоловічий спокій, створивши колекцію костюмів The Ultimate Tech. Завдяки використанню водостійких та плямовідштовхуючих матеріалів костюми дозволяють не турбуватися про розлиту каву чи несприятливі погодні умови. З ними також можна забути про таку неприємність, як складки та неприємний запах. На додачу, костюми мають Smart Pocket, який дозволяє працювати з телефоном, не виймаючи його із кишені.
3. Термо-футболки.
Футболки Radiate Athletics були розроблені для досягнення користувачами оптимального рівня спортивних результатів. Досягається це завдяки ілюстрації зміни температури тіла під час тренування.
У виготовленні футболок використовується технологія NASA, яка використовує реакцію електронів на відображення світла в залежності від температури тіла. Футболка допомагає підійти до тренувань стратегічно, оскільки інформація про температурні коливання дозволяє коригувати програму тренувань на ходу.
Цей концепт відкриває широкі можливості в сфері виробництва спортивного одягу, адже футболки не тільки візуально відображають температуру тіла, а також сприяють його охолодженню завдяки якості цих матеріалів правильно віддавати тепло.
Проект був рекомендований сервісом Kickstarter (займається реалізацією креативних проектів шляхом краудфандингу ― спільного фінансування), отримавши на реалізацію майже 580 тисяч доларів.
4. Музичні кросівки.
Adidas розробила кросівки Megalizer, які мають всі шанси стати мрією брейк-дансерів та музикантів, адже вони “озвучують” ваші рухи та дозволяють, у прямому сенсі, створювати музику. Вони були створені в співпраці із французьким програмістом Дід’єром Брауном, відомим своєю роботою над міжнародними інноваційними проектами.
Промо-відео для реклами знімали у Парижі за участю відомих хіп-хоперів і брейк-данс танцюристів Les Twin, Bboy Lamine, Bboy Mounir.
Презентація кросівок відбулася ще в 2011 році, але поки що Adidas так і не запустив Megalizer у масове виробництво. Очевидно, технологія ще на стадії доопрацювання.
5. Rapidprototypedshoe
Данський дизайнер Marloes ten Bhömer створив взуття за допомогою 3D принтера.
Rapidprototypedshoe виготовлені за технологією, яка передбачає нашарування фотополімерних матеріалів, які твердішають під дією ультрафіолетових променів. Спочатку взуття моделюють на комп’ютері, а далі “роздруковують” на 3D принтері. Кожна пара може бути виготовлена на індивідуальне замовлення. Крім того, деталі взуття, які зносилися або пошкодилися, легко замінити.
Концепт був представлений в 2011 році в рамках виставки Mechanical Couture – Fashioning a New Order, присвяченої взаємодії технологій та моди.
6. Персні-нагадувачі.
Якщо ви завжди забуваєте про важливі дати, то Remember Rings саме для вас. Компанія Alaska Jewelry розробила персні, які починають нагріватися за 24 години до встановленої дати. Вони розігріваються до 120 °F (49 °C) за 10 секунд, при цьому щогодини температура зростає. Як зазначає компанія, персні стають “досить гарячими, щоб викликати дискомфорт, але не настільки, щоб обпекти”.
У рекламі цей продукт орієнтують переважно на чоловіків, які завжди забувають про ювілеї та визначні дати, адже зізнайтесь, з кожним бувало, правда? :)
7. Годинник товщиною з кредитну картку.
CST-01 ― найтонший у світі годинник з доступних сьогодні на ринку, принаймні так заявляє Central Standard Timing – компанія, що їх створила.
Годинники дебютували в 2013 на виставці Consumer Electronics Show, захопивши публіку не тільки як один з найбільш високотехнологічних аксесуарів, представлених там, але й своїми фізичними показниками: їх товщина не перевищує товщину кредитної картки. Годинник заряджається за 10 хвилин, а одна зарядка тримає цілий місяць. Перша в своєму роді технологія micro energy cell (MEC) забезпечить йому, як стверджують виробники, безперебійну роботу на 15 років.
Це ще один проект, який знайшов фінансування для реалізації завдяки Kickstarter, зібравши для проекту суму в понад 1 мільйон доларів.
8. Віртуальна примірка.
Онлайн-магазини стали буденним явищем у сучасному суспільстві, але проблема неможливості приміряти одяг або аксесуар завжди викликала дискомфорт. Дизайнер та інженер Джинга Лі (Jinha Lee) працює на грані фізичного та віртуального світу: його розробки дозволяють користувачам приміряти годинники або ювелірні вироби в реальному часі. Завдяки використанням декількох камер і портативних пристроїв, які реагують на рух, покупець має змогу побачити 3D зображення вибраного аксесуара в себе на руці. Технологія ще на стадії розробки, тому можливість приміряти інші речі, такі як взуття або одяг, поки що недоступна.
9. Google Glass представляти немає необхідності. Про один із найбільш інноваційних проектів сучасності (з тих, що у масовому виробництві та доступні загалу) писали неодноразово. Проте нову хвилю розмов про «розумні окуляри» спровокувала індустрія моди.
Про фотосесію Стівена Кляйна “Google Glass and a Futuristic Vision of Fashion” для вересневого номера Vogue чули, напевно, всі. Головне, на що звертає увагу фотограф ― футуристичні силуети та насичені кольори одягу, а Google Glass представлений як звичайний аксесуар. У цьому головна ідея фотосесії: через декілька років новітні технології стануть настільки звичним явищем, що не виділятимуться із загального образу, а стануть його доповненням, функціональним аксесуаром.
Це не перше знайомство Google Glass з індустрією моди. Весняна колекція 2013 року дизайнера Діани фон Фюрстенберг (Diane Von Furstenberg) викликала фурор на Тижні моди в Нью-Йорку саме завдяки Google Glass. За допомогою Google Glass дизайнер створила міні-фільм про свою колекцію, показавши закулісний процес підготовки до Тижня моди, та навіть випустила моделей в окулярах на подіум.
10. Galaxy Gear.
Слідом за “розумними окулярами” за місце в ніші модних аксесуарів борються й “розумні годинники”.
4 вересня південнокорейській гігант Samsung представив Galaxy Gear – “розумний годинник”. Крім технологічних характеристик, про які можна почитати тут, вони були представлені як “ікона стилю” та “культовий предмет моди”.
Ну що ж, скоро можна буде побачити, чи виправдає ґаджет таку позицію: продажі Galaxy Gear почнуться 25 вересня.
0 Коментарів