Меню & пошук

Комунікації, тайм-менеджмент, креативність: які soft skills потрібні у всіх професіях та як їх розвивати

Комунікації, тайм-менеджмент, креативність: які soft skills потрібні у всіх професіях та як їх розвивати

Чому недостатньо просто бути професіоналом


За даними дослідження Гарвардського університету, професійна успішність на 85% залежить від добре розвинених soft skills і лише на 15% від hard skills. Ми попросили коуча та HR-менеджера розповісти про найважливіші м’які навички в сучасних професіях та прокоментувати топ-5 soft-skills 2019 року за версією LinkedIn.


Тамара Сухенко

Психологиня, сертифікований коуч, фасилітаторка, тренерка з тайм-менеджменту

Із так званими м’якими надпрофесійними, людськими навичками у нас в Україні є особливість. Якщо у США та Європі вони здебільшого розвиваються в школі та університеті, то наші молоді спеціалісти часто вперше чують про них на робочому місці. До soft skills відносять зокрема соціальні навички – комунікаційні, емоційний інтелект, вміння працювати в команді.

Сьогодні роботодавці стикаються з такою проблемою, що співробітники не можуть досягати спільних командних цілей, навіть маючи високий рівень професійних компетенцій. Часто вони налаштовані, як у школі, на конкуренцію у форматі «я молодець».

 

Комунікаційні навички в сучасному світі стали більш вагомими в блоці лідерських, які теж відносять до м’яких, бо лідерство стає все більш гнучким та менш авторитарним. Комунікаційні навички гарна інвестиція в себе, адже на них будується багато інших складних метанавичок, крім того, вони затребувані в більшості професій.


Як розвивати комунікаційні навички

Звернутися до коуча або психолога. Ви навряд чи знайдете відкриті тренінги з комунікацій – на них немає попиту, хоча ці навички надважливі. Також дуже рідко приходять до психолога чи коуча із запитом навчитися комунікувати більш ефективно. Але я раджу за можливості це зробити, адже спеціаліст зможе швидко побачити ваші зони розвитку і дати практичні завдання та поради.

Просіть про зворотний зв’язок. Звісно, читати книжки з цієї теми теж корисно, але навички розвиваються як результат практики – в реальному спілкуванні зі зворотнім зв’язком від ваших співрозмовників – рідних, колег, керівників.

 

Не уникайте  спілкування з тими людьми, з якими вам непросто. Це може мати найкращий ефект для розвитку комунікаційних навичок.

Згадуйте складні ситуації, з якими ви впоралися завдяки вашим комунікаційним та лідерським навичкам. Вас обов’язково спитають про це на співбесідах, тож накопичуйте ці історії та рефлексуйте після кожної складної ситуації.  

Зверніть увагу на тренінги з ненасильницької  комунікації за теорією Маршалла Розенберга. Цей автор зробив дуже багато для усвідомлення та переосмислення того, як ми спілкуємося в приватному та професійному житті, і дав дієві моделі того, як робити це більш екологічно.


Віра Зубко

HR-менеджерка

У той час, коли hard skills визначають здатність виконувати спеціалізовані завдання, soft skills визначають те, як людина мислить і в який спосіб вона буде їх виконувати. Зараз ми живемо в еру приголомшливих технологічних змін, бачимо, наскільки швидко і сильно змінюються тенденції. Тому не дивно, що молоді спеціалісти намагаються конкурувати на ринку праці і частіше задають питання про те, що саме їм вивчати чи розвивати в собі, щоб забезпечити зайнятість. За даними дослідників із Гарварду, успішність людини у професійній сфері на 85% залежить саме від добре розвинених soft skills і тільки на 15% від технічних hard skills. Така тенденція все більше набирає обертів і на ринку праці України: частіше керівники шукають працівників, які здатні зрозуміти і розділити цінності компанії, готові вирішувати нестандартні завдання. Менеджери готові наймати спеціалістів із невеликим досвідом, якщо вони володіють і розвивають свої м‘які навички.

 

1. Тайм-менеджмент. Це здатність організовано розподілити завдання для ефективного використання часу. Ця навичка допомагає делегувати завдання і визначати пріоритетність. Якщо добре освоїти тайм-менеджмент, можна зменшити рівень стресу і значно підвищити продуктивність.

2. Здатність пристосовуватися. Це необхідно не тільки щоб не втрачати долю на ринку, а й щоб встигати нарощувати активи, адже керівники компаній намагаються грати на випередження і швидко адаптуватися до змін. Цю навичку також цінують у працівниках, які здатні зрозуміти бізнес і готові експериментувати та швидко адаптуватися, щоб отримати кращий результат.

 

3. Здатність до колаборацій. Зараз робота в команді виходить на якісно новий рівень. В Україні чимало міжнародних компаній, і часто працівники мають не тільки різну національність, а й перебувають у різних часових зонах. Успіх виконання поставлених завдань залежить від того, як відбувається комунікація між членами команди, як добре розподілені ролі та як відверто команда готова обговорювати проблеми.

4. Креативність. Це здатність генерувати нові ідеї та нестандартні рішення для вирішення завдань, а також впроваджувати інновації. Кожна компанія намагається залучити до роботи саме креативних працівників. Працівники, у яких добре розвинений пошуковий механізм, здатні не тільки знаходити нові рішення, а й нові процеси для їх втілення.

 

 

5. Переконливість. Ця навичка необхідна кожному працівнику, що має намір будувати успішну кар’єру. Вона визначає здатність впливати і змінювати думку інших, переконувати людей рухатись у потрібному вам напрямку, використовуючи при цьому раціональні аргументи, а не маніпуляції. Люди, які володіють цією рисою, можуть стати лідерами.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: