Історія бренду: Dr. Martens
Історія бренду: Dr. Martens
[ads-pc-2]
Що ти знаєш про речі, які носиш? Знаєш, що логотип Nike коштував всього 35$, а твої улюблені Levi’s це робочий одяг золотошукачів на Алясці? Ми будемо знайомити тебе з історіями легендарних брендів. Ти вже читав про Fjallraven та Levis? Сьогодні розповідаємо про улюблене взуття Курта Кобейна та скінхедів – Dr. Martens.
Dr. Matrens приваблюють людей, які мають свій індивідуальний стиль, але розділяють єдину ідею – відстоювати щось. Це люди, які захоплені самовираженням. Люди, які відрізняються від інших.
Німеччина, 1945 рік
25-річний солдат Клаус Мартенс, повертається з війни зі зламаною ногою. Під час свого одужування, для Клауса було проблемою знайти зручне взуття, бо традиційна шкіряна підошва була тяжка і жорстка. Тож Клаус запалився ідеєю створити взуття з повітряною підошвою, яка підлаштовуватиметься під форму стопи і допоможе швидше відновитись після перелому. Використовуючи стару взуттєву колодку, голку та шкіру, Мартенс зробив перший прототип черевиків і показав своєму давньому університетському другу, інженеру-механіку, Герберту Функу. Йому сподобалось.
1947 рік
Тоді двоє друзів стали партнерами. Використовуючи невикористані військові запаси, вони почали виробляти власне унікальне взуття. У 1947 році, відкрили першу фабрику в околиці Мюнхена. Протягом перших десяти років їх бізнес бурхливо розвивався, але основними покупцями були старші жінки. Тому в 1959 році, Функ і Мартенс вирішили, що час рекламувати більше революційне взуття, особливо в іноземних журналах, щоб виходити на закордонний ринок.
1959 рік
Просувати ідею партнери вирішили в Англію, яка в той час була державою-лідером в області моди, інновацій, музики і кіно. Вже в 1959 році, патент на виробництво взуття Dr. Martens викупила британська взуттєва компанія R. Griggs & Co. Але перед тим як виводити Мартенси на британський ринок вони змінили їх дизайн, щоб зробити більш привабливими. Саме тоді з черевиками відбулись зміни, які зробили їх впізнаваними і популярними: прошивка жовтою ниткою, круглий носок, зручна (практично ортопедична) підошва ‘airwair’ і слоган “With Bouncing Soles” – “з підстрибуючими підошвами”.
1960 рік
Вже 1 квітня 1960 року на англійському ринку з’явилась вдосконалена модель знаменитого в майбутньому взуття. Перші черевики, моделі 1460 (дата виробництва – 1/4/60) були вишневого кольору з 8-ма отворами для шнурків і з повітряною підошвою. Черевики були зручні й міцні, тому одразу стали популярними серед робочого класу, листонош та поліцаїв. “До сьогоднішнього дня ще ніхто не пропонував робочому класу по-справжньому зручне взуття”, – писали британські газети. Ціна черевиків в той час була всього 2 фунти стерлінгів.
Субкультури
Історія робочого взуття змінилась у 1963-64 році, коли Dr. Martens стали мало не візитною карткою субкультур. Наприклад, скінхеди одягали провокаційний одяг і високі черевики Dr. Martens на акції протестів. А модель зі стальним носком були таємною зброєю молоді під час бійок на різних демонстрацій. Черевики полірували і натирали чорним кремом, щоб вони впадали в очі. А дівчата одягали Мартенси під колготи в клітку. Саме такий образ, напевно, у вас і асоціюється зі скінхедами 60-х років?
Музика
Так і почалась популярність Мартенсів в молодіжних субкультурах. Взуття кочувало від однієї течії до наступної – панки, готи, хіпі, рокери. У 70-80-х роках Dr. Martens ввійшли в музичну культуру і стали неодмінною частиною фестивалів – в них брали участь в усіх грязьових акціях на Вудстоку, добирались до фестивалів автостопом і відтанцьовували підошви під час виступів Nirvana, The Who і Depeche Mode.
А після того, як Мартенси почали одягати Sex Pistols на гастролі в США, у Лос -Анджелесі, Нью-Йорку та Чикаго відкрили фірмові магазини взуття.
90-ті
В 90-х слава черевиків поширюється далеко за межі Британії. Відкривається більше фірмових магазинів. Їх перевозили як контрабанду з країни в країну та шукали на барахолках і вінтажних розпродажах. Дівчатка одягали Мартенси на носок під сукні, а їх батьки були в шоці від того, що їх принцеса носить величезні воєнні черевики. Але це тільки додавало популярності забороненому скінхедівському взуттю.
До кінця 90-х років Dr. Martens boots представляє уже більше як 3000 різновидів своєї першої моделі взуття – різні кольори, модель носка і фактура шкіри. Але постійними залишаються їх якість, зручність і фірмовий стиль – логотип фірми, подвійні шви й незмінна жовта стрічка.
0 Коментарів