A password will be e-mailed to you.

Що ти знаєш про речі, які носиш? Знаєш, що логотип Nike коштував всього 35$, а твої улюблені Levis це робочий одяг золотошукачів на Алясці? Ми будемо знайомити тебе з історіями легендарних брендів. Почнемо з найбільш впізнаваної лисички і шведського бренду Fjällräven.

“Любов до природи завжди була рушійною силою в моєму житті. Коли я на природі, я щасливий. Прокидатися на березі прозорого гірського озера, відчувати, як холод поколює шкіру в зимовому лісі, бачити своє дихання під час морозної лижної пробіжки або чути дзюрчання лісового струмочка – це найкращі моменти в моєму житті. ” – Еке Нордін, засновник бренду Fjällräven.

1950 рік, Швеція, чотирнадцятилітній хлопчик Еке Нордін, в гаражі свого будинку в Північній Швеції зробив першу в світі раму для рюкзака. В той час не було ні вотерпруфної тканини, ні назви, ні логотипа з арктичною лисицею. Справа в тім, що Еке Нордін жив у північній і холодній країні, але він любив мандри та походи. Рюкзаки 50-х років – це безформні мішки, від яких боліло все тіло – від стоп до шиї. Проте альтернативи в той час не було, тому Еке вирішив створити щось нове.

Хлопчик прочитав, що найкомфортніше носити важкі речі, якщо закріпити їх вище попереку. Шукаючи спосіб правильного розподілення ваги рюкзака, Еке власноруч зробив дерев’яну раму, зшив рюкзак із міцної бавовняної тканини й прикріпив до рами шкіряними пасками. Рама дозволила краще розділити вагу речей, що були в рюкзаку. В результаті в нього поміщалось більше, а навантаження на спину було менше. Більше щастя від походів гарантоване. То ж не дивно, що в найближчі роки популярність такого рюкзака росла і росла – Еке робив їх для друзів, знайомих, пробував нові варіанти й тестував в різних погодних умовах. Рюкзаками користувались мандрівники, альпіністи і навіть гірські пастухи. Першими замовниками стали шведські мисливці, яких привабила ідея легкого інноваційного рюкзака.

 

 

Через десять років після свого першого рюкзака, Еке створив компанію Fjällräven. На той момент йому було 24.

Назва “fjällräven”вибрана не рандомо, в перекладі зі шведської це означає “полярна лисиця” або “гірська лисиця”. Це маленька, але дуже сильна і витривала тваринка, яка постійно повинна підлаштовуватись під суворий клімат. Ця ж лисиця зображена на логотипі компанії.

В 60-х світ туристичного спорядження ще не був заповнений. Наприклад, The North Face з’явився тільки в 1968 р. Тому Еке вирішив працювати в цьому напрямку – вдосконалювати рюкзаки і випускати нове спорядження. Тож він відкрив виробничий цех у своєму гаражі й запустив виробництво наметів, спальних мішків і рюкзаків. Всі вироби та тканини проходили перевірку на морозостійкість і міцність. А в одному з походів, під час тестування тентів, до Еке прийшла ідея пошити куртки, які захищатимуть від холодних температур, вітру і довше зберігатимуть температуру тіла. Через певний час з’явилась перша колекція зимових курток від Fjällräven.

Надалі, для вироблення продукції почали використовувати тканину G-1000 — Greenland Jacket – практичний і міцний матеріал з поліестеру і бавовни, яка вологостійка, вітростійка і повітронепроникна.

Сьогодні Fjällräven один із найуспішніших брендів спортивного одягу і спорядження у світі.

До речі, найпопулярніша модель рюкзаків, Kanken була випущена у 1978 році, як ідеальний шкільний рюкзак. Річ у тім, що в 70-х роках були модні сумки на одне плече, від яких боліла спина, коли навантажуєш їх занадто сильно. Статистика говорила, що більше ніж 80 % населення Швеції страждали від болю в спині ще зі шкільного віку. Тому Еке розробив модель рюкзака, дизайн якого буде більш буденний, він буде місткий для книг і функціональний. То ж у 1978 році, перед початком навчального семестру, він презентував рюкзак Kanken, який зразу став надзвичайно популярний. Минуло вже майже 40 років, а дизайн Канкенів не змінився. Тим не менш, вся Скандинавія, та що там, весь світ фанатіють від них.

 

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її і натисніть Shift + Enter або клікніть тут, щоб повідомити нас.