Для чого BlaBlaCar пішов на зміни в Україні і як працює сервіс в інших країнах
Для чого BlaBlaCar пішов на зміни в Україні і як працює сервіс в інших країнах
Місяць після запуску платної підписки на BlaBlaCar: як це працює в Україні.
[ads-pc-2]
На початку жовтня компанія BlaBlaCar запровадила платну підписку за користування сервісом для юзерів з України. Можна вибрати дві опції: бронювання на 1 день — за 49 грн, або бронювання на 1 місяць — за 59 грн. Схожа практика поширена в інших європейських країнах, де працює сервіс. Щоб детальніше розібратися як працює передплата за користування BlaBlaCar, Inspired звернувся з запитаннями безпосередньо до Юлії Крупенко, голови відділу роботи зі ЗМІ.
Перші розмови про можливе введення платного користування BlaBlaCar виникли у 2016 році: тоді сервіс тестував в Україні «комісію за бронювання» кожної окремої поїздки. Від цієї ідеї відмовилися, а тепер запрацював варіант «підписки».
«Комісія за бронювання — одна з моделей, які ми спочатку планували запускати [в Україні]. У нас ця модель працює в Іспанії, у Франції, в країнах західної Європи. Ми завжди намагаємося знайти для конкретного ринку найбільш оптимальну модель. Наприклад, в Польщі спільнота набагато позитивніше сприйняла модель підписки. Ми проводили багато експериментів на різних ринках і прийшли до висновку, що для України транзакційна модель, тобто, комісія за бронювання буде неоптимальною. Модель «підписки» чи іншими словами доступу на період працює краще».
Комісія за бронювання, як-от у країнах Західної Європи, передбачає проплату поїздки безготівковим способом. В Україні, поки що, такий варіант оплати не працює — можна оплатити лише готівкою.
«У перспективі плануємо розглянути цей варіант [безготівкової оплати]. Можливо зробимо можливість обрати найбільш зручний варіант оплати – карткою чи готівкою. У цьому році ми провели безліч досліджень, онлайн-опитувань за зустрічей з українськими користувачами, і зробили висновок що попит на безготівковий формат оплати є. Наразі пасажири сплачують компенсацію за місце водію готівкою, як раніше, а оплачують доступ до сервісу карткою онлайн».
На початку 2017 року BlaBlaCar анонсував схожу «підписку» у Чехії та Словаччині, але згодом компанія відмовилася від цих планів. Поки що в компанії не думають про перші результати нововведень в Україні, оскільки «підписка» лише на етапі становлення.
«В Україні все знаходиться на етапі запуску. Вже через шість-десять місяців буде зрозуміло, як працює дана модель і які плани можна будувати з приводу українського ринку».
Загалом ж, BlaBlaCar за часи свого існування пробував 7 різних варіантів монетизації компанії:
- Продаж сервісу, як SaaS (Software as a service) рішення;
- Реклама на сайті;
- Платне телефонне з’єднання;
- Преміальне обслуговування;
- Розділ популярних заходів;
- «Підписка»;
- Сервісний збір за бронювання поїздки.
Станом на листопад 2018 року плата за користування BlaBlaCar виглядає ось так:
Вид оплати | Країни |
Сервісний збір (оплата карткою) | Франція, Бельгія, Нідерланди, Іспанія, Португалія, Великобританія |
«Підписка» | Польща, Німеччина, Італія, Україна, Росія |
Безкоштовно | Чехія, Угорщина, Сербія, Словаччина, Туреччина, Румунія, Хорватія + Індія, Мексика, Бразилія |
До оптимальних рішень компанія прийшла лише за 5 років існування. Найкраще, за словами пані Юлії, себе показали останні два варіанти, які зараз і працюють у локальних версіях сервісу в різних країнах.