Меню & пошук

Щастя від дарування подарунків триває довше, ніж від отримання − дослідження

Щастя від дарування подарунків триває довше, ніж від отримання − дослідження

Ще показали два експерименти


[ads-pc-2]

Нове психологічне дослідження вчених Чиказького університету показало, що люди довше почуваються щасливими, коли дарують подарунки іншим, ніж коли самі їх отримують. Дослідження опубліковане у Association for Psychological Science.

Психологи Ед О’Браєн і Саманта Кассірер провели два експерименти. В одному з них 96 учасників протягом п’яти днів щодня отримували $5. Частина з них мала витратити гроші на себе, а решта − на подарунок іншій людині, чайові в кафе або пожертву благодійній організації. Наприкінці дня учасники повинні були розповідати про свої почуття.

Виявилося, що рівень відчуття щастя в людей, які витрачали гроші на себе, поступово знижувався до п’ятого дня. А ті, хто віддавали отримані гроші іншим, почувалися однаково щасливими протягом усього експерименту.

Другий експеримент дослідники проводили в онлайн-форматі. 502 учасники грали в онлайн-гру і за перемогу в кожному з 10 раундів отримували $0.05. Ці гроші вони могли залишити собі або пожертвувати на благодійність. Виявилося, що ті, хто віддавав гроші, почувалися щасливими після кожного виграшу, а учасники, які залишали гроші собі, повідомляли про нижчий рівень задоволення після кожної наступної перемоги.

Дослідники пояснюють результати тим, що коли ми фокусуємося на отриманні чогось, ми порівнюємо ці результати, що знижує нашу чутливість до таких переживань. А коли ми фокусуємося на дії − даруванні чи пожертвах − ми менше порівнюємо, зате щоразу переживаємо новий акт дарування як нову подію, що приносить щастя.

Також психологи припускають, що ми менше звикаємо до щастя, пов’язаного з даруванням, бо акт віддавання допомагає нам зберігати просоціальну репутацію та підвищує відчуття соціальної приналежності та зв’язків.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: