Меню & пошук

Розповідаючи незручні ситуації з життя, люди стають креативнішими − дослідження

Розповідаючи незручні ситуації з життя, люди стають креативнішими − дослідження

Бо так ми забуваємо про бар'єр самоцензури.


Незручні ситуації й почуття збентеження розкривають у людині творчий потенціал − ідеться в дослідженні спеціалістів Школи менеджменту Kellogg. Щоб довести це, учені провели кілька експериментів.

У першому експерименті взяли участь 111 охочих. Їх поділили на дві групи: перших попросили розповісти історію, за яку їм соромно, а других − історію, якою вони пишаються.

Потім учасникам роздали скріпки для паперу й запропонували вигадати оригінальні способи, як їх можна використати. Люди з першої групи згенерували на 26% більше ідей, ніж з другої. Крім того, їхні пропозиції були оригінальнішими, наприклад: використовувати скріпки як сережки або прикраси для коктейлів.

У другому експерименті взяли участь 93 менеджери. Їх рандомно розділили на групи по три людини: одні мали роповідати про незручні моменти з життя, а інші − ділитися приємними спогадами.

Спершу учасники, які розповідали про незручні ситуації, вагалися, хто почне першим, але з часом перестали соромитися й усією групою сміялися над історією.

Пізніше всіх учасників попросили вигадати незвичайний спосіб, як використати картонну коробку. Результат був таким, як у першому експерименті: ті, хто розповідали про незручні моменти, краще виконали завдання.

На думку Лі Томпсон, однієї з авторів дослідження, така практика може бути особливо корисна на роботі.

«Коли люди розповідають про незручні ситуації, вони відкидають бар’єр самоцензури. Це може знадобитися компаніям на практиці, адже всі керівники чекають від підлеглих цікавих рішень, незалежних суджень й оцінок».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: