Почни кар’єру в стартап-команді
Почни кар’єру в стартап-команді
[ads-pc-2]
Наша команда поспілкувалася з Ігорем Стефураком, засновником сервісу Workcelerator. Workcelerator – сайт з нетехнічними вакансіями на роботу / стажування в стартапах, завдання якого – сформувати культуру стажування та найму перших нетехнічних працівників для стартапів.
– Чому ти вирішив запустити такий проект як Workcelerator?
Ігор: 4 роки тому я потрапив у акселератор GrowthUP на стажування. Важливим моментом стало те, що мені одразу дали роль у підготовці конференції IDCEE – комунікація з підприємцями, які хотіли презентувати проекти перед інвесторами. У 2014 році ми прийняли рішення рости лише через інститут стажування (80% поточної команди це пройшли). Влітку 2015 року ми віддали 10 стажерів портфельним компаніям, 5 залишилися там працювати.
Результат показав ринкову потребу, тому я опитав знайомих підприємців з України, Німеччини та Ізраїлю чи використовують вони програми стажування. Половина з них відповіла, що так, використовують, інші – не думали про таку можливість. Опитування також допомогло зрозуміти дві складових пошуку:
- Українські проекти охоче беруть людей з тих країн, на ринки яких хочуть виходити з продуктом.
- 35% закордонних стартапів беруть на роботу / стажування віддалено. Щотижня Workcelerator публікує 2 таких можливості.
Важливо: всі вакансії на сайті нетехнічні.
– Які перспективи участі та роботи в стартапах для української молоді?
Ігор: 60% вакансій з Workcelerator передбачають неоплачуване стажування на термін від 1 до 3 місяців, тому стартап для студента – це рідко історія про заробітну плату з першого дня.
Підприємці працюють інакше, ніж менеджери корпорацій – вони пропонують віддалену роботу, дають доступ до внутрішніх процесів, показують статистику, розказують про свої підходи до управління. Стартап динамічний. Третина студентів, які йдуть на стажування, хочуть заснувати свої компанії.
І останнє: якщо потрапити у команду на самому початку, то можна отримати долю в бізнесі (поширена практика для галузі), яка при продажі компанії перетвориться у суму на рахунку. Погугліть історію одеської Looksery.
– Дай, будь ласка, кілька порад про те, як правильно подати себе та своє резюме?
Ігор: У 8 з 10 випадків, заповнену на Workcelerator форму відгуку на вакансію, побачать безпосереднього засновники стартапів. У кожного свої підходи до процесу найму. Я отримую від них зворотній зв’язок, тому написав кілька правил:
- Будьте чесними, коли складаєте резюме (CV). Пишіть лише про набуті навички, простими реченнями у діловому стилі.
- 20 опитаних роботодавців одностайно підтвердили – вони звертають увагу на електронну адресу. Вона має бути або на власному домені, або на Gmail.
- Дізнайтеся максимум про компанію, куди подаєте заявку. У пункті «Розкажіть чому ви хочете працювати саме тут» оперуйте зібраними даними, що співставлені з вашими навичками / очікуваннями.
- Приведіть до ладу сторінки у соціальних мережах. З персональних публікацій можна дізнатися про ваш стиль, використання пунктуації та чи звертаєте увагу на граматичні помилки.
- Витратьте час (чи скористайтеся сервісами) на верстку резюме. Збережіть його у .PDF-форматі. Це зекономить час на перегляд (відкривається у браузері та з мобільного) та збереже структуру (верстка не «попливе» при пересиланні).
4 коментарі