Меню & пошук

Як працювати добре в поганій компанії

Як працювати добре в поганій компанії

[ads-pc-2]

c43d0f005cee8e5343b0d3c112868dae

millarБрайан Міллар – директор зі стратегії в консалтинговій компанії Sense Worldwide. Він працює з такими клієнтами, як Nike і Vodafone. До цього він працював в рекламних агентствах Ogilvy і Saatchi and Saatchi.

Нам всім у голову приходила така думка: якби я працював там-то і там-то, моя геніальність була б всім очевидна, і я б отримував блискучі результати. Але для цього зовсім не потрібно працювати «там-то і там-то». Ось 5 способів, які дозволять вам реалізувати ваші найцікавіші ідеї там, де ви працюєте зараз.

Що я можу сказати? Я потребував грошей. Мої діти були зовсім маленькими, моє агентство зайшло в глухий кут, і мені потрібна була робота – прямо зараз. Задзвонив телефон. Рекрутер розповів мені про компанію, яка обіцяє купу грошей, і де можна приступити до роботи вже завтра. Одна проблемка: це було моторошне, жахливе рекламне агентство. Зайти в його приймальню було все одно що опинитися у фільмі жахів. Тільки в холодний піт мене кидали не калюжі крові, а реклама, яку це агентство робило.

Якщо ви працюєте в креативній галузі або намагаєтеся знайти собі в ній місце, то ви напевно не раз бачили, як легенда ринку виходить на трибуну, щоб зронити кілька кар’єрних порад. Його історія майже завжди звучить так: його першим роботодавцем була найкрутіша компанія в галузі. Він працював там багато років, заробляючи нещасні копійки. А потім став креативним директором в ще одному чудовому місці, ну а після цього створив свою компанію, яка претендує на те, щоб захопити весь світ. Так от: не кожен на таке здатний. За визначенням половина компаній в будь-якій галузі – нижче середнього рівня. І комусь треба в них працювати. У якийсь момент цим кимось був і я.

Цю роботу не знайдеш у моєму профілі в LinkedIn: я не зізнаюся, що працював там. Але коли я пішов звідти через півроку, у мене в резюме були непогані рекламні роботи в журналах, що принесли компанії першу в її житті велику нагороду. І я багато дізнався про відмінності хорошої компанії від поганої. Вони зовсім не такі, як ви думаєте.


1. Сприймайте роботодавця як хорошу компанію – у майбутньому

«Працюйте так, ніби ви живете в перші роки більш гідної нації». Ці слова викарбувані в камені на стіні шотландського парламенту. І вони висять над моїм робочим столом. Якщо ви працюєте на звалищі, вам зовсім не обов’язково діяти так, як ніби ви працюєте на звалищі. Побудуйте стартап у власній голові. Напишіть маніфест. Приходьте на роботу в ту ж будівлю, що і всі, але дотримуйтесь ідеалів свого невидимого стартапу.

Ненсі Вонк – партнер у Swim, коучинговій компанії для креативних директорів. Вона радить створювати всередині компанії власний «мікроклімат». «Ще один моторошний бриф? З’ясуйте, в чому полягає проблема для бізнесу. Зберіть групу і проведіть мозковий штурм. Головне – різноманіття: хай прийде людина з відділу фінансів, нехай прийде новий інтерн з палаючими очима, нездатний до самоцензури. Навіть «жахливі» клієнти розпізнають і хвалять хороші ідеї. І якщо це бунтарство дає хороший результат, то зазвичай воно заслуговує прощення».

Ви – не єдина людина в компанії, кого вона засмучує. Знайдуться й інші охочі попрацювати у вашому «стартапі всередині жахливої ​​компанії». Виберіть хоча б кілька людей, і ви побачите: це перші дні чогось кращого.

2. Хороші компанії – не більш талановиті, а більш вперті

Джеймс Бонд – найвідоміший у світі вигаданий персонаж. Як можна зняти поганий фільм про Джеймса Бонда? Та дуже просто. Погоджуйтеся на всі поправки, які вам пропонують. Саме це і сталося, коли першого разу намагалися зняти фільм про Бонда. Я уявляю, як це все було: «Бонд занадто англійський для нашої аудиторії. Зробимо його американцем. Джеймс – якесь претензійне ім’я. Нехай буде Джиммі ». І так далі.

Нещодавно в Каннах я розмовляв з одним з найуспішніших режисерів рекламних роликів. Останні кілька років він працював з найвідомішими рекламними агентствами, але його кар’єра почалася в невеликій провінційній фірмі. Так в чому ж різниця, запитав я його, між відмінним агентством і огидним?

«Справа не в таланті, – відповів він. – У поганих компаніях не так вже багато посередностей. За найгіршими у світі роликами часто стоїть маса блискучих розумів. Різниця в тому, що кращі агентства тримаються за ідею. Вони не дозволяють її розмити і позбавити сенсу». Більшість відстійних ідей починалися з правильних думок. Але по дорозі до результату вони розвалювалися під вантажем мільйона дрібних поліпшень. Запитайте Бонда. Джиммі Бонда.

Stefania-Jane09

3. Така фігня буває тільки тут

У кожній компанії є людина, яка розказує про це. Такі люди уявляють собі ідеальну компанію, куди з вулиці вбігають клієнти, які розмахують чековою книжкою, і благають вас завоювати їм нагороди. Звичайно, самі вони в такій компанії не працювали, але неодмінно працювали їхні друзі. Так от – не будьте такою людиною.

Коли-небудь ви будете працювати в гідній компанії. Але і там будуть люди, які ходять по коридорах і скиглять: «Такої фігні не буває в наших конкурентів Х». Коли-небудь, можливо, ви потрапите на роботу до Х. І я впевнений, що те ж саме відбудеться і там. І тоді напевно хтось скаже: «Такої фігні вже точно не буває в Y».

Місце, де «не стається фігня», існує лише у свідомості скривджених людей. Якщо вам доводиться з ними спілкуватися, хоча б намагайтеся не думати, як вони. На початку кар’єри є велика спокуса здаватися крутим і цинічним. Але саме так ви перетворюєтеся в бездарність.

4. Підробітки

Девід Огілві брав підробітку. І багато його знаменитих рекламних креативів були створені не на основній роботі. І якщо Огілві, аристократ рекламного світу, чиє ім’я стоїть на вивісці одного з найбільших агентств, не соромився придумувати класні штуки на вихідних, значить, і вам це дозволено. Багато років одна неформальна команда в Ogilvy вела одного великого спортивного клієнта виключно у вільний від роботи час. Я був членом цієї команди. І думаю, Девід Огілві схвалив би це.

5. Кращі можливості – прямо перед вами

Нещодавно було опубліковано список клієнтів, на яких найбільше хотіли б попрацювати рекламщики. У якомусь сенсі список виявився розчаруванням. Адже це був список великих брендів. У чому ж кайф роботи на бренд, який зробив великим хтось інший? Коли я почав працювати над рекламою IBM, реклама технологічних компаній була якимось гетто для гіків. Всі модні люди займалися пивом. Але зате тут не було ніяких правил, майже ніяких очікувань, і якщо вам вдавалося зробити щось гідне, люди це помічали.

Якщо ви сьогодні вийшли з ліфта з думкою «Ех, якби тільки Apple замовила мені рекламу, я б зробив щось класне», то вам доведеться чекати ще дуже довго.

Над чим би ви не працювали сьогодні, у вас є шанс зробити щось приголомшливе. І якщо ви працюєте над чимось, що здається нудним, то люди тим більше будуть вражені, коли ви зробите роботу блискуче. А якщо вас обмежує жахлива компанія, де ви працюєте, створіть нову компанію у себе в голові.

Ідіть на роботу так, ніби ви стоїте біля витоків класної в майбутньому компанії. І обіцяю вам, так і станеться.

via Fastcompany

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

1 Comment

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: