Меню & пошук

Довгий шлях любові до власного тіла: що таке бодінейтралітет?

Довгий шлях любові до власного тіла: що таке бодінейтралітет?

Дозволь собі іноді не любити власні форми


[ads-pc-2]

Бодіпозитив стає дедалі популярнішою концепцією у світі: любити своє тіло попри невідповідність загальним уявленням про красу, і при цьому піклуватися про нього, не прагнучи нав’язаних стандартів − в цьому суть «bopo» (з англ.− body positive).  Втім в останні роки поширюється ще одне поняття − бодінейтралітет (body neutrality).  Inspired розбирається, що означає ця концепція. 


Якщо бодіпозитив полягає в тому, щоб любити своє тіло, незалежно від того, чи відповідає воно ідеалам краси суспільства, бодінейтралітет − це скоріше просто прийняття свого тіла. У випадку коли ще занадто важко любити власне тіло, бонінейтралітет − доступніша альтернатива. Ідея полягає в тому, щоб менше думати про те як виглядає тіло, а більше про те, на що воно здатне.

Бодіпозитив говорить нам любити себе, тоді як  бодінейтралітет переконує , що це нормально, якщо бувають дні нелюбові.

Основна думка полягає у тому, що «я не можу любити кожен сантиметр целюліту та животі, але я не збираюся карати себе за нього».

Вперше цей термін почав з’являтися у пошуковиках у 2015 році, втім здобув популярність у 2016-ому, коли тренерка з йоги та професорка коледжу Colby-Sawyer у штаті Нью-Гемпшир Енн Пуер’є почала керувати однойменною програмою у рекреаційному комплексі Green Mountain у Вермонті. За її словами бодінейтралітет − це проміжна станція між нелюбов’ю до власного тіла, та безумовною любов’ю до нього.

Тож головна причина популярності бодінейтралітету − це неможливість швидко подолати незадоволення власними параметрами. Дієтолог доктор Лора Томас у коментарі для The Guardian говорить: «Я працюю з багатьма жінками, які не можуть прийти до ідеї бодіпозитиву, вона занадто чужа для них. Тож ми використовуємо термін «бодінейтралітет» або «повага до тіл». Основна думка полягає у тому, що «я не можу любити кожен сантиметр целюліту та животі, але я не збираюся карати себе за нього».

Доктор Томас також закликала відомого англійського шеф-кухаря, телевізійного ведучого та борця з проблемами дитячого ожиріння Джеймі Олівера, не будувати свою кампанію навколо дієтичної їжі.

Постійне самонавіювання «я люблю своє тіло», у випадку якщо це не так, може навіть нашкодити.

На думку лікарки Томас центральної ідеєю в діяльності такої медійної особи як Олівер, має бути зовсім не схуднення дітей, а скоріше просто здорове харчування: «Ми знаємо, що суворі дієти неефективні в більшості випадків, деякі дані свідчать, що рівень неефективності −  75-80%. Якщо публічні заяви щодо здоров’я будуть спрямовані на дієтичне харчування, це принесе багато біди. Якщо людина почувається дійсно комфортно у своєму тілі, то вона і піклується про нього. Коли діти страждають від ярликів та булінгу через надмірну вагу, їхня успішність в школі падає. Нам треба лишити поняття ваги за межами дискусії. Кампанія This Girl Can − це успішний приклад, кампанії з охорони здоров’я, вона не про втрату ваги, а про те, як добре почуватися у власному тілі.

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

When you’re showing gravity who’s boss. #FitGotReal #Trampolining #ThisGirlCan

Публикация от This Girl Can (@thisgirlcanuk)

Постійне самонавіювання «я люблю своє тіло», у випадку якщо це не так, може навіть нашкодити. Дослідження показують, що у випадку коли людина регулярно повторює позитивну установку, в яку насправді не вірить (або, принаймні, не вірить щодня)  це може спричинити зворотній ефект. Інакше кажучи, якщо хтось повторює собі: «Я люблю кожен сантиметр мого тіла!» в той день, коли цього не відчуває, підсвідомість заперечує це твердження і змушує психіку людини відчувати ще більший стрес, аніж якби вона стверджувала, що не любить свої параметри.

Є відчуття, що тепер меседж бодіпозитиву полягає в тому, що якщо ви не ідеально худі, то маєте бути ідеально округлі. У багатьох моментах цей рух став просто ще однією річчю, яку бренди намагаються продати своїм клієнтам

Ще одна причина виникнення саме такого фокусу у питанні інклюзивної краси − це те, що на думку деяких прихильників бодінейтралітету, поняття бодіпозитиву, як і будь-яку популярну концепцію, надто комерціалізували. Концепція, яка пропагувала відмову від стандартів краси, обзавелася власними стандартами − моделі плюс-сайз в рекламних кампаніях брендів мали тіло форми пісочного годинника, ідеальну шкіру, правильні риси обличчя. Авторка бодіпозитивного блогу Real Girl Project та журналістка Huffington Post Джеймі Фельдман у колонці для власного видання пише:

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

Публикация от Jamie Alyson Feldman (@realgirlproject)

«Є відчуття, що тепер меседж бодіпозитиву полягає в тому, що якщо ви не ідеально худі, то маєте бути ідеально округлі. У багатьох моментах цей рух став просто ще однією річчю, яку бренди намагаються продати своїм клієнтам, принаймні в моєму випадку , продовжуючи змушувати жінок почуватися погано щодо власних тіл. Мене нудить коли сімейку Кардашьян з їхніми льодянками для пригнічення апетиту та з шоу, що розказує як отримати «тіло помсти», хвалять за їхній внесок у прийняття округлих форм в суспільстві».

Психотерапевт Елісон Стоун у коментарі для видання Huffington Post дає конкретні поради як практикувати бодінейтралітет: «Я заохочую цікавитися тим, що змушує ваше тіло почуватися добре − можливо, це танці, пробіжка з вашою собакою або масаж. Є так багато способів радувати наші тіла, не лише їжею, але й щоденними ритуалам. Зверніть увагу на фізичні відчуття в організмі, на емоції, які виникають. Зосередьтеся, наприклад, на силі ніг, послідовній роботі серця і легенів, функціонуванні мозку. Зверніть увагу на працю, яку організм здійснює щодня щохвилини. Подякуйте йому за це».

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: