Меню & пошук

Логотип фестивалю Червене вино: думка дизайнерів

Логотип фестивалю Червене вино: думка дизайнерів

Червене вино

Щороку на Закарпатті проходить близько 300 різних фестивалів, хоча точне число назвати не може ніхто через хаотичність. Разом з цим, якість та ідейність фестивалів серйозно страждає. Що вже казати про візуальну частину – емблеми, логотипи.

Зокрема, це стосувалося ще нещодавно і найпопулярнішого фестивалю Закарпаття «Червене вино», який стартує 12 січня в Мукачеві. Про необхідність зміни логотипу говорять вже кілька років, і тільки напередодні цьогорічного фестивалю це було зроблено. За ініціативи оргкомітету та зусиллями волонтерів було вдосконалено існуючий логотип «Червеного вина», оскільки на створення кардинально нового не було часу.

Червене вино

«Взявши за основу існуючий логотип, потрібно було усунути найбільш очевидні недоліки та привести його у відповідність до певних технічних вимог, – пояснив нам дизайнер з Ужгорода Олег Олашин, який взявся втілювати вдосконалення, напрацьовані креативною групою волонтерів. – Основна проблема полягала в низькій читабельності напису «Червене вино», який був затиснутий зверху і знизу графічними елементами. Ця проблема тягнула за собою, як наслідок, інші. Наприклад, шрифтова частина дублювалась за допомогою додаткового напису, що був винесений за межі графічного знаку. Також були занепокоєння щодо ґрона винограду у вигляді завитків, які викликали асоціації з букетом троянд».

З «букетом троянд», розповідає Олег, вдалося досить швидко впоратися – шляхом зменшення довжини кривих у спіралей. А ось шрифтова частина виявилась вузьким місцем логотипа. Вирішення цієї задачі обернулось кардинальними змінами в графічному знакові, хоча зовнішня схожість із старим лого була збережена. Було розроблено нове шрифтове накреслення, яке розташувалось в розширеному просторі між гроном винограду та графічним елементом у вигляді дещо трансформованого Мукачівського замку. Останній, до речі, теж був зроблений з нуля – для більшої впізнаваності та ідентифікацією з Мукачевом. «Ну, і останній штрих – це зміна в кольоровій гамі чорного кольору на темно-коричневий. Також в рамках проекту було розроблено деякі елементи фірмового стилю, а також монохромну версію логотипа для більш широкого практичного застосування – шовкотрафаретного друку, гравірування, тиснення тощо», – розповів про всі вдосконалення Олег Олашин.

Червене вино

Червене вино

Отриманий результат ми попросили оцінити незалежних експертів, які працюють в галузі дизайну.

– Олександр Штепан, креативний директор, рекламне агентство ASTI Ukraine:

– Удосконалення – завжди добре. Є гарний фестиваль – і в нього має бути красивий образ. І оскільки йдеться не про логотип товару, який створюється за законами маркетинґу, а про всенародне дійство – то тут не зайве буде залучити креатив самої громади і зробити ребрендинґ фестивалю відкритою, публічною подією.
Оприлюднений нині образ – вдалий розвиток попереднього символу, який може стати гарною емблемою цьогорічного фестивалю-2013. Проте, сприймати його як остаточний логотип улюбленого фестивалю – завчасно. Упевнений, у зацікавлених закарпатців ще буде море слушних ідей для логотипу свого фестивалю.
Тож прямо під час фестивалю має бути проведено творчий конкурс, відкритий брейн-шторм із подальшим висвітленням ідей у ЗМІ, щоб оновлений образ став своїм для всіх. Ідеї, задумки, інсайти для оновленого логотипу мають бути почерпнуті від людей, а реалізацією мають займатися професіонали.

Мої поради та рекомендації щодо розробки логотипу фестивалю «Червене вино».
1. Логотип – це образ. Він має бути простий і сильний, гарно читатися і на футболці як універсальному носієві реклами, і на магніті, і на пляшці доброго вина.
2. Треба відійти від різнокольоровості, дотримуватися геометричності та монохромності. Наш колір — червоний.
3. Форма – чітка. Шрифт – читабельний, не писаний, без засічок.
4. У нашому випадку логотипу краще складатися з двох елементів: графічного та шрифтового.

Червене вино

Графічним елементом, а також головним образом фестивалю, для прикладу, може стати червоний келих. Верхня частина келиха – це образ ґрона винограду (шість рівних червоних кругів, вписаних у перевернуту піраміду), ніжка келиха – обриси вежі замку Паланок із надписом Мукачево (ідентифікація місцевості, що дає потенціал для промоції міста). А праворуч від келиха – монолітний текстовий блок «Червене вино».

Створення логотипу, брендинґ – це складова ідеології, душі фестивалю. Цей логотип має подобатися і малому, і старому, викликати приємні асоціації, а також бути образом піднесеного настрою та Закарпатської гостинності.

Червене вино

– Стронґовський, книжковий дизайнер: http://www.behance.net/strng:

– Попередній логотип “Червенего вина” є класичним зразком пострадянського провінційного дизайну зразка пізніх дев’яностих. CorelDraw, поганий трейс зображення, кричущі кольори, вічний Times New Roman і дрібка фотошопних стилів, загалом, роблять цей логотип непоганим кандидатом на термінову переробку.
Новий дизайн взяв у старого єдине, що було варто лишати, якби хотілося щось лишити – ідею. Поставлені поруч логотипи одразу вказують, хто з них з якого століття. Замість кислотно-пурпурової гами лишилися стриманий коричневий і акцентний червоний, зрозла промальованість і на порядки – якість загальної композиції. Між тим не можна не зауважити, що робота не справляє цілісного враження – верхня і нижня частини логотипу незбалансовані по пропорції кольорів і характеру ліній, а шрифтова композиція (акуратно виконана, хоча повноцінна каліграфія у даному випадку була би доречніша) з широкими берегами остаточно рве логотип на три частини.

Загалом можна сказати, що прогрес очевидний (особливо, якщо він буде підкріплений і доречною айдентикою), але видається, що маємо справу зі зле пропрацьованим цікавим концептом, а не фінальним лого.

Червене вино

facebook.com/CherveneVyno

А що ви скажете про логотип?

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

0 Коментарів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: