A password will be e-mailed to you.

З часів промислової революції ХІХ століття люди є свідками безупинного прогресу цивілізації. Рекорди інженерії та будівництва, які раніше здавалися нездійсненними, тепер досягаються кожні кілька років.

Сьогодні ми поглянемо на 7 найвищих мостів нашої планети.

1. Віадук Мійо, Франція. 343 метри (2004)

Вісім сталевих колон підтримують 36 тонн дорожнього полотна, ширина якого складає 36 метрів. Дорогу робили методом нарощування між опорами – а цим процесом керували гідравлічні домкрати через систему GPS, висуваючи дорожнє полотно вперед на 600 міліметрів кожні 4 хвилини. Опори мосту вищі за Ейфелеву вежу у Парижі і трошки нижчі за Empire State Building в Нью-Йорку. міст побудований для того, щоб скоротити міжнародний транспортний шлях від Парижа до Барселони.


Переглянути більшу мапу

Бюджет проекту склав всього $400 мільйонів. Архітектори віадуку Мійо – Норман Фостер та Мішель Вірложо. Для прикладу – бюджет недобудованого Дарницького мосту в Києві складає понад $800 мільйонів.

2. Міст Сутун через дельту Янцзи, Китай. 306 метрів (2008)

Міст з’єднав два китайські міста, розташовані у дельті річки Янцзи – Наньтун і Сучжоу. Саме від цих двох слів утворилася назва мосту. Будівництво обійшлося у $1,7 млрд та тривало 5 років. Довжина центрального прольоту між пілонами – 1088 метрів.

3. Великий міст протоки Акасі (Akashi-Kaikyo Bridge), Японія. 298 метрів. 1998

Цей міст, окрім того, що є третім у списку найвищих, вже більше 10 років тримає першість в переліку мостів з найдовшим прольотом у 1991 метр між двома опорами. У протоці Акасі дуже часто бували шторми, і раніше з великими труднощами людям доводилося переправлятися на поромі з одного берегу на інший. Після жахливої трагедії 1955 року, коли затонули два пороми і жертвами стали 168 дітей, японська влада вирішила побудувати міст. Однак фактично будівництво розпочалося аж у 1988 році, і тривало 10 років. Під час будівництва міст витримав землетрус у Кобе (6,8 балів) та “видовжився” на 1 метр.

Конструкція мосту здатна витримати вітер швидкістю 80 метрів на секунду та поштовхи землі силою до 8,5 балів за шкалою Ріхтера.


Переглянути збільшену мапу

4. Міст Стоункаттерс, Гонконг. 298 метрів, 2009.

Новий міст з’єднав промисловий портовий район Гонконгу з невеликим островом. Будівництво обійшлося у $2,7 мільярди.

5. Міст Великий Бельт, Данія. 254 метри, 1998.

Міст між двома данськими островами – Зеландія та Фюн через протоку Великий Бельт. Раніше протоку можна було перетнути поромами за 1 годину, тепер цей шлях складає 10 хвилин. Щодня по мосту проїжджає майже 30 тисяч автомобілів. Окрім машин, міст має і залізничну колію.

6. Міст золоті Ворота, Сан-Франциско, США. 227 метрів, 1937

Один з найвідоміших мостів у світі. Побудований у 1937 році, він має понад 200 метрів висоти та 1,2 кілометровий прольот між опорами. Висота від дороги до води – 67 метрів. Міст з’єднує місто Сан-Франциско із південною частиною округу Мерін. Рух у південному напрямку для автомобілів коштує 5 доларів. Автомобільний рух у північному напрямку, а також для пішоходів і велосипедистів – безкоштовний.

На жаль, міст також веде сумну статистику самогубців. За весь час його існування покінчити з життям тут вирішило більше 1300 людей, і лише 26 вдалося вижити, отримавши значні ушкодження.

Міст пережив усі землетруси, які траплялися у затоці Сан-Франциско. Влада виділила майже $400 мільйонів на облаштування нової системи укріплення мосту.


Переглянути збільшену мапу

7. Міст Татара, Японія. 220 метрів, 1999.

Довжина прольоту – 290 метрів, загальна довжина мосту – 1,5 кілометри. Із усіх представлених у цьому списку споруд, цей міст єдиний, який був побудований без якихось надзвичайних інцидентів.


Переглянути збільшену мапу

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її і натисніть Shift + Enter або клікніть тут, щоб повідомити нас.