Люди, які вчаться на минулих невдачах, з більшою ймовірністю досягають успіху — дослідження
Люди, які вчаться на минулих невдачах, з більшою ймовірністю досягають успіху — дослідження
Вчені проаналізували бази даних з інформацією про дуже різні типи невдач і успіхів.
[ads-pc-2]
Дослідники зі Школи менеджменту Келлога виявили, що люди, які вчаться на своїх попередніх спробах і невдачах, з більшою ймовірністю досягають успіху у довгостроковій перспективі. Про це пише Business Insider.
Дослідження проводив доцент кафедри менеджменту Дашунь Ван з колегами.
Вони проаналізували бази даних з інформацією про дуже різні типи невдач і успіхів, наприклад, заявки на грант, подані в Національні інститути охорони здоров’я (NIH) в період з 1985 по 2015 рік або бази даних Національної асоціації венчурного капіталу про 58 111 стартапів, які отримали венчурне фінансування з 1970 по 2016 рік.
Ці області «дуже різняться, — сказав Ван, — але якими б різними вони не здавалися, цікаво те, що всі вони, як виявилося, демонструють дуже схожі, передбачувані закономірності».
Дослідники виявили, що більшість людей знаходиться між двома крайнощами: частина не робить висновків зі своїх невдач і починає все з нуля. Водночас ті, хто досягав успіху, вміли враховувати минулі помилки і вчитися на них.
Модель дослідників передбачає, що у тих, хто не вчиться на минулих невдачах, мало шансів на успіх — оскільки вони витрачають час на «пошуки нових версій», а не вдосконалення початкових спроб.
Якщо ж здатність людини вчитися на попередніх спробах перевищує певний поріг, вона зрештою досягне успіху.
На практиці це означає, що є мінімальна кількість відмов, на основі яких людина має навчитися. Дослідники визначили такий мінімальний поріг невдач для грантів, які подавали в Національні інститути охорони здоров’я — близько 3.
Крім цього, дослідження спростовує поширене уявлення про те, що успіх — це результат чистої випадковості.