Надто акуратна упаковка псує враження від подарунка − дослідження
Надто акуратна упаковка псує враження від подарунка − дослідження
У деяких випадках краще обійтися без подарункового паперу, стрічок та бантів.
[ads-pc-2]
Учені з Університету Невади в Ріно з’ясували, що витрачати кошти на упаковку для подарунків зовсім не обов’язково. Інколи гарний папір, стрічки та банти можуть лише нашкодити.
Для цього вчені провели кілька експериментів. У першому взяли участь 180 студентів, кожному з яких вручили подарунки як вдячність за допомогу в дослідженні. Це були чашки з логотипами баскетбольних команд. Водночас дослідники спеціально роздали подарунки у випадковому порядку, хоча чудово знали вподобання студентів. Так, бажаний подарунок отримала лише половина учасників.
Частина чашок була запакована акуратно, інша частина − абияк. Після розпаковки студенти оцінили, наскільки їм сподобався подарунок. Виявилося, що запаковані абияк чашки частіше подобалися учасникам (на це не вплинув навіть логотип команди).
Метою другого експерименту було дізнатися, як очікування від подарунка залежать від упаковки. Для цього іншій групі учасників вручили подарунки, запаковані у святковий папір, і попросили вгадати, що всередині (там були навушники). Виявилося: що красивішою була обгортка, то вищими були очікування та сильнішим було розчарування від очікувань.
Також учені з’ясували: що ближча нам людина, від якої ми отримуємо подарунок, то більше нам байдуже на упаковку: «Якщо ви готуєте щось для сім’ї або друзів, то зекономте сили на обгортці й зосередьтеся на тому, що всередині. А якщо це подарунок для колеги або просто знайомого, то є сенс показати, що ви намагалися зробити його красивішим».