Соціальні мережі стали токсичним середовищем − дослідження
Соціальні мережі стали токсичним середовищем − дослідження
Часто у соціальних мережах люди висловлюють радикальні погляди і не готові вислухати іншу сторону.
[ads-pc-2]
Американські психологи застосували поняття «морального позерства» (moral grandstanding) до вивчення соціальних мереж. Вони дійшли висновку, що з допомогою коментарів у соціальних мережах деякі люди хочуть поліпшити свій соціальний статус.
Крім того, через бажання справити враження у соціальних мережах люди прискіпуються до чужих помилок, часто висловлюють радикальні погляди й не готові вислухати іншу сторону.
Щоб дослідити поведінку людей у соціальних мережах, психологи розробили анкету. У ній попросили учасників оцінити за семибальною шкалою твердження на кшталт «Мої моральні/політичні погляди мають надихати інших» (бажання отримати авторитет) або «Я ділюся моїми моральними/політичними поглядами, щоб мої опоненти відчули себе погано» (бажання домінувати). Учасників попросили пройти ще кілька тестів. Усього у вибірку потрапило більше тисячі людей.
З’ясувалося, що бажання мати авторитет пов’язане з нарцисичною екстраверсією й екстраверсією загалом, а схильність до домінування − з нарцисичним антагонізмом (готовністю використовувати інших для досягнення своїх цілей) і нижчими балами за шкалою усвідомленості, доброзичливості й відкритості.
Психологи також довели, що мотивація, яка пов’язана з домінуванням, більш властива тим, хто конфліктує в соціальних мережах. Нерідко вони поширюють чийсь допис, щоб висміяти його автора. Люди, які прагнуть підкріпити свій авторитет, зближуються в соціальних мережах з однодумцями. Їхні репости спрямовані на те, щоб показати себе з кращого боку.