Меню & пошук

Еволюція моральності: 7 тез про мабутнє вегетаріанства від зоозахисника Джессі Різа

Еволюція моральності: 7 тез про мабутнє вегетаріанства від зоозахисника Джессі Різа

[ads-pc-2]

Під час першої зоозахисної конференції в Києві свою лекцію представив автор книги «Кінець промислового тваринництва»  Джессі Різ.

Джессі Різ

В своїй книзі Джессі презентує дорожню карту більш етичної, стабільної та процвітаючої харчової системи для людей та тварин. Джессі директор з досліджень Інституту Сентиментації (Sentience Institute) аналітичного центру, який вивчає найбільш ефективні стратегії розширення моральності людства. Він автор статей для таких медіа як Quartz, Salon і Vox. З презентацією своїх напрацювань виступив вже у 15-ти країнах світу. Inspired пропонує 7 основих тез із лекції Різа про майбутнє зооактивізму.


1.

 

Історія промислового фермерства почалася з 1900-х років у США. Воно з’явилося у відповідь на потребу прогодувати все міське населення, яке стрімко зростало.  Власних продуктів фермерства не вистачало, тому з’явилоя промислове фермерство. У 1910 відбувся перший м’ясний бойкот, але в 1914 почалася Перша світова війна, тому потрібно було ще більше їжі, аби прогодувати армії.


2.

Одна з головних цілей зоозахисників вплинути на раціон тих людей, які не готові відмовитися від м’яса. Яким би здоровим не був вегетаріанський бургер, він виглядає зовсім не так як м’ясний. Наша мета виробляти такі бургери, які вплинуть на харчові звички не лише тих, хто прагне споживати органічні та здорові продукти, але й тих хто, наприклад, хотів би отримувати залізо, якого багато в м’ясі. Ми виробили такий бургер, який повністю складається із рослинних компонентів, і при цьому містить гемоглобін.


3.

Важливою ознакою прогресу у питанні заміни м’ясних продуктів веганськими є зацікавленість інвесторів. Наприклад, Том Хеєс, виконавчий директор компанії Tyson Foods одного з найбільших постачальників м’ясної продукції у світі заявив: «Продажі білків рослинного походження ростуть швидше, аніж тваринного. Ми б хотіли бути там, де наш споживач».


4.

Ми не прагнемо повного припинення вживання м’яса як такого. Існує поняття «Чисте м’ясо». Це продукт який виробляють з клітин тварини. За допомогою біопсії спеціалісти беруть клітини тварини, потім їх переносять у великий культиватор. Всередині цього апарату клітини взаємодіють із тими речовинами, з якими взаємодіяли б у тілі тварини. По суті ви «відділяєте» м’ясо від тварини. Таке виробництво важливе для тих, хто не хоче їсти продукти рослинного походження, а хоче саме тваринну плоть.


5.

На мою думку, активісти на підтримку вегетаріанства мають уникати провокативних кампаній, на кшталт оголення тіла. Попри те, що такі прийоми привертають увагу, вони шкодять репутації активістів. Я б також не радив покладатися на активне залучення знаменитостей, адже якщо веганських рух асоціюватиметься із зірками, він буде сприйматися як тренд, який з часом відійде на задній план, як і будь-яка тенденція.


6.

Є багато свідчень про те, що інституційний, тобто колективний підхід значно ефективніший аніж індивідуальний. Тобто заклик «Зупиніть промислове фермерство» − це ефективніше, аніж «Ставайте вегетаріанцями».


7.

Робота над відносинами людей і тварин здатна змінити людські принципи та етику в цілому. Ми маємо розширити нашу роботу і піклуватися не лише про допомогу тваринам на фермах, але і про всіх істот, які мають свідомість. Тож моя порада по-перше, пам’ятайте про минуле і про всі ті поразки та перемоги соціальних кампаній на захист тварин. По-друге, піклуйтеся про теперішні задачі наприклад про те, як зменшити обсяги промислового фермерства та як досягти заборони використання хутра. По-третє, дивіться у майбутнє і міркуйте над тим, як людська моральність може еволюціонувати і допомогти побудувати краще майбутнє для всіх живих істот.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: