Журнал Rolling Stone визнав «Плем’я» найвпливовішим фільмом року
Журнал Rolling Stone визнав «Плем’я» найвпливовішим фільмом року
[ads-pc-2]
Американський журнал Rolling Stone, який пише про масову культуру, визнав фільм «Плем’я» Мирослава Слабошпицького найпотужнішою за впливом на глядачів стрічкою 2015 року. Кінокритик Джейсон Ньюмен порівняв українську стрічку з фільмами Ларрі Кларка та Паоло Пазоліні, рекомендувавши її до перегляду.
У тексті рецензії Джейсон Ньюмен відповідає на питання, яким чином “Плем’я” стало найпотужнішою за впливом на глядачів стрічкою 2015 року. Автор викладає творчу еволюцію режисерського проекту: від юнацьких вражень Мирослава Слабошпицького, що споглядав за життям школи для глухонімих, і його роботи кримінальним репортером у 1990-ті й пізнання “паралельного” існування цієї спільноти в українському суспільстві, до створення короткометражної стрічки “Глухота” як своєрідної “проби” теми і знімання фільму з непрофесійними акторами, який Джейсон Ньюмен називає “виправданим ризиком”.
17 червня “Плем’я” Мирослава Слабошпицького виходить в малий кінопрокат у США. Північноамериканські кінокритики вважають українську стрічку одним із головних мистецьких явищ літнього кіносезону, фактично, – обов’язковою до перегляду. Перші покази “Племені” відбудуться у Нью-Йорку.
Нагадаємо, за фільм “Плем’я” Мирослав Слабошпицький отримав премію Sutherland Award Лондонського кінофестивалю. Ше один фільм Слабошпицького “Люксембург” вийшов на міжнародний ринок. Стрічку купили в Греції та в країнах колишньої Югославії (Словенія, Хорватія, Боснія і Герцеговина, Македонія, Сербія і Чорногорія).
Найнезвичайніший і найстрашніший вітчизняний фільм за весь період української незалежності, “Плем’я” – експеримент, “німе кіно XXI століття”, у якому ролі грають глухонімі непрофесійні актори. Автор відмовляється від звуку, усі персонажі користуються мовою жестів, яка не перекладається озвученням чи субтитрами. “Плем’я” – це драматична історія першого кохання глухонімого Сергія, який переходить в 11 клас інтернату для дітей. Сюжет побудований на стосунках героя з однокласниками та дівчиною Анею. Бюджет фільму склав 16 млн гривень.
В українському кінопрокаті стрічка з’явилася 11 вересня. Картина здобула відразу три нагороди, зокрема й Ґран-прі на цьогорічному Каннському кінофестивалі в паралельній конкурсній програмі “Тиждень критики”. 14 вересня на 19-му Міланському міжнародному кінофестивалі стрічку визнано найкращою художньою роботою 2014 року.
2 коментарі