Меню & пошук

На електромобілі до Монако: 8 червня, Любляна – Падуя

На електромобілі до Монако: 8 червня, Любляна – Падуя

[ads-pc-2]

DSC_2175_1

Сьогодні у нас вкрай розслаблений день. На цьому етапі марафону треба подолати лише 270 км від Любляни до Падуї без додаткових проміжних фінішів.

До опівдня, коли має відбутися старт, ми гуляємо містом. Центр Любляни дуже милий. Мало не з кожного стовпа та каналізаційного люка скалить пащу дракон – символ міста, який, судячи з усього, охороняє замок на горі. Він же зображений на шарфах, футболках, магнітах, сумках та інших туристичних сувенірах.

DSC_1932_1

Як і в більшості країн ЄС, уряд Словенії намагається підтримувати розвиток екологічно чистого транспорту. Але робить це вкрай скромно: надає пільгові кредити (від 3,5 до 3,9%) на придбання транспортних засобів з рівнем викидів СО2 нижче 110 г/км. Під цю категорію підпадають електрокари та під’єднувані гібриди.

Свіжої статистики продажів електрокарів в Словенії немає, подібних транспортних засобів на вулицях Любляни ми також не помічаємо. Окрім двох місцевих BMW з наклейками учасників марафону – чистого електромобіля i3 та під’єднуваного гібрида i8. Очевидно, вони збираються проїхати етап ралі від Любляни до Падуї, таке передбачене регламентом змагання.

DSC_2007_1

Оскільки часу у нас достатньо, ми вирішуємо не поспішати і в дорозі випробовуємо спосіб пересування “в аеродинамічному мішку”. Тобто їзду на хвості за фурою. Витрати кіловат-годин на 100 км помітно падають, в такому темпі наш Ніссан може проїхати без підзарядки і більше заявлених заводом 200 км. На які тільки хитрощі не доводиться йти, або доїхати на бюджетному електрокарі до Монте-Карло!

DSC_2013_1

На під’їзді до Трієсту нас обганяє червоний спортивний Tesla Roadster. Ось ось почнуться серпантини узбережжям Адріатичного моря – ідеальне місце для їзди на такому авто. В 2008 році Roadster став першим автомобілем щойноствореної компанії Telsa Motors. Він отримав акумулятор ємністю 53 кВт*г, який гарантує запас ходу у майже 400 км – нечувані цифри для електромобіля. Зважаючи на ціну авто (від $109 тис в США), ринок не сприйняв його серйозно: чергова іграшка для екстравагантних багатіїв.

Поява великого ліфтбека Model S, аналогічного за класом і ціною Mercedes S500 та BMW 7 Series, не на жарт занепокоїла багатьох старожилів автобізнесу. Насправді Nissan Leaf та йому подібні доступні електрокари – це діти автомобілів Tesla, які на практиці довели реалістичність такої концепції персонального транспорту.

DSC_2049_1

Італія, куди ми в’їжджаємо вже через 90 км від Любляни, також виробляє електромобілі. І досить успішно. Електрична версія мікрокара Fiat 500, продажі якої почалися в липні 2013 року, розійшлася по світу накладом у більше ніж 2000 екземплярів. Це невеличке авто розраховане на пересування в місті, тому його запас ходу становить лише 140-150 км. Ще один приклад доволі успішного електричного сіті-кара – Tazzari Zero, який виробляє з 2009 року фірма Tazzari Group з міста Імола.

Виходить, італійці розглядають електромобіля суто як міський засіб пересування? Частково це правда, на автобанах ми не помітили жодного електрокара. В той же час в Італії непогано розвинена мережа зарядних станцій. Це переважно повільні зарядки (кількість CHAdeMO на всю країну становить близько 20 шт.), але розташовані вони надзвичайно густо. Якщо нікуди не поспішати, по Італії цілком можна подорожувати на електромобілі.

DSC_2042_1

На Під’їзді до Падуї ми – наш Ліф та VW Golf підтримки – синхронно зупиняємося, щоби уточнити одне у одного адресу готелю та місце розташування найближчої зарядки. Стаємо, відверто кажучи, з порушенням правил: на аварійках в кишені швидкісного автобану. За кілька хвилин до нас під’їжджає авто дорожньої поліції. “Що сталося? Ви зламалися? Викликати вам евакуатор? На автобані не можна зупинятися”, – кажуть вони. Ми пояснюємо, що їдемо в марафоні електрокарів. Полісмени з цікавістю оглядають наш Ліф, його панель приладів та гніздо для під’єднання зарядного шнура на капоті. Таке враження, що вони вперше бачать авто на електротязі. “А він може їхати швидше 100 км/год? Бо це автобан, тут повільно не можна”, – запитує полісмен. “Звісно ж, може!” – відповідаємо. Цей діалог красномовно свідчить про рівень поширення електромобілів в Італії.

Всі фото: Ірина Брязгун

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

2 коментарі

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: