Меню & пошук

Як штучний інтелект заміняє людей, і як це використовують великі компанії

Як штучний інтелект заміняє людей, і як це використовують великі компанії

Персональний бухгалтер, асистент, стиліст і друг − і всі в смартфоні


[ads-pc-2]

Інформаційні технології сьогодні − невід’ємна частина успішного бізнесу. Конкурентноспроможна компанія слідкує за розвитком IT і відповідно до цього будує власну бізнес-модель.  Києво-Могилянська бізнес-школа 21 червня говоритиме про це детальніше під час дискусії «New technology, що змінять світ: штучний інтелект». На прохання Inspired KMBS підготувала добірку прикладів як саме великі компанії сьогодні використовують штучний інтелект і які результати мають.


Магазини без продавців

Чимало компаній у Китаї розуміють, що за штучним інтелектом − майбутнє. Одна з таких корпорацій − гігант електронної комерції JD.com. Управлінці компанії вірять, що саме використання технологій штучного інтелекту визначитиме успіх (чи невдачу)

Ритейлери створюють магазини, в яких немає персоналу − достатньо мати смартфон, щоб зробити покупку.

ритейл-бізнесів у майбутньому. І, щоб уникнути поразки, минулого року JD.com. вклала 400 млн юаней (62,5 млн доларів)  у CSG Smart Science and Technology − компанію, що створює рішення у сфері роботизації, ШІ та альтернативної енергетики.

Зараз JD.com будує автоматизовані склади, використовує дрони та штучний інтелект для планування маршрутів. Завдяки цьому, має змогу доставляти 92% товарів в день замовлення по всій території Китаю. У планах компанії також є будівництво великих дата-центрів, створення інфраструктури для магазинів без продавців і багато іншого.

Amazon, Taobao, HyperCity також активно працюють в цьому напрямку. Ритейлери створюють магазини, в яких немає персоналу − достатньо мати смартфон, щоб зробити покупку. Наприклад, у липні 2017 року китайський гігант інтернет-торгівлі Taobao презентував Tao Cafe. На вході в цю крамницю, люди сканують свої смартфони, беруть з полиць потрібні товари, а рахунок отримують на телефон. Amazon відкрив магазин без касирів у Сіетлі, а мережа HyperCity вже представила публіці два такі супермаркети в Індії.

Ваш гаманець в руках штучного інтелекту

Фінансова сфера переживає суттєві трансформації через поширення технологій штучного інтелекту. Першими ластівками стали сервіси, подібні до Digit, що роблять можливим аутсорсинг фінансових рішень. Цей додаток автоматично перераховує невеликі суми грошей на ощадний рахунок. Так споживач заощаджує гроші, навіть цього не помічаючи. Починаючи з березня 2017 року цей додаток вже заощадив $500 млн для своїх користувачів.

Credit Suisse у серпні 2017 року випустив розумну скарбничку Digipigi. Коли дитина кладе туди гроші, скарбничка реагує звуками та мімікою. Також її можна синхронізувати з поточними рахунками – і вона буде реагувати на рух грошей на них.

Британська онлайн-спільнота WeSwap запустила у вересні 2017-го новий сервіс, що використовує штучний інтелект для оцінки вартості майбутньої подорожі. Розрахунки базуються на даних про витрати інших членів цієї онлайн-спільноти: наприклад, програма збирає всі можливі відгуки про кількість витрачених коштів під час поїздки в Рим, і показує середню вартість проживання і харчування в цьому місті. Творці WeSwap запевняють, що згодом оцінки будуть точнішими, бо сервіс все більше дізнаватиметься про звички споживачів.

Китайська компанія Alibaba розробила власну платіжну технологію Alipay, і її вже пробують використовувати інші бізнеси (скажімо, мережа KFC в Китаї). Програма за допомогою ЗD-камери сканує та аналізує обличчя клієнта. Для завершення розрахункуотрібно ввести свій номер мобільного телефону.

Одним з імовірних наслідків розвитку штучного інтелекту є можливість створення персональних асистентів, які самі робитимуть покупки.

Одним з імовірних наслідків розвитку штучного інтелекту є можливість створення персональних асистентів, які надаватимуть рекомендації або й самі робитимуть покупки. Це дозволить людям економити власний час і займатись більш важливими або приємними справами – поки розумні пристрої та алгоритми обиратимуть для них необхідні продукти.

Наприклад, у жовтні 2017 року стартував додаток Finery, який дозволяє споживачам дешевше купувати модний одяг. Він синхронізується з email-акаунтом і додає речі до віртуального «гардеробу», організованого за дизайном, кольором та категоріями одягу. Користувачі можуть зберігати обрані речі до своїх «списків бажаного», а потім отримувати повідомлення, коли на ці речі будуть знижки. Ще до того, як Finery випустили у вигляді додатку, його онлайн-сервіс заощадив клієнтам $209 тис − завдяки повідомленням, люди могли купити одяг значно дешевше.

Штучний кращий друг

Apple наймає розробників, що мають психологічну освіту, для того, щоб вдосконалена ними Siri змогла вести серйозні змістовні розмови.

Технологічна компанія Gartner зробила прогноз: мовляв, у 2020 році людина матиме більше розмов з ботами, аніж із власним чоловіком чи дружиною. Apple вже сьогодні наймає розробників, що мають психологічну освіту, для того, щоб вдосконалена ними Siri змогла вести серйозні змістовні розмови.

Як виглядає справжній віртуальний компаньйон? Один з прикладів − Replika, чат-бот зі штучним інтелектом. Його призначення − перетворитися на «дзеркало» людини, відобразити її особистість і стати другом. Бот вивчає вас, ставлячи запитання про ваші цінності, цілі та інше. І за деякий час він стає досить точною копією вас. Проект було створено американською компанією Luka. Він стартував у березні 2017 року, і вже до травня кількість сесій спілкування з ботом досягла позначки у 100 тисяч.

Фото Pixabay

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: