Спроби звести до мінімуму чиєсь занепокоєння можуть сприйматися як контроль — дослідження
Спроби звести до мінімуму чиєсь занепокоєння можуть сприйматися як контроль — дослідження
Дослідники провели експеримент на 325 добровольцях.
[ads-pc-2]
Спроби заспокоїти схвильованих людей, сказавши їм «заспокоїтися», «все буде добре» або вказавши, що справи могли бути ще гірше, не допомагають впоратися зі стресом. Про це пише видання Inc. з посиланням на дослідження науковців з Університету Пенсильванії, опубліковане в оксфордському виданні «Journal of Communication».
Нове дослідження показує, що єдиний ефективний спосіб заспокоїти когось — визнати проблему та показати людині, що ви йому/їй співчуваєте і відчуваєте такі самі емоції.
Щоб з’ясувати це, дослідники провели експеримент на добровольцях — 325 одружених учасниках, які зголосилися розповісти, як вони або їхні партнери намагаються заспокоїти один одного у стресових ситуаціях.
Перша частина учасників намагалася донести повідомлення, які мінімізують страждання людини або припускають, що вони не повинні відчувати себе такими засмученими. Люди з другої групи підтверджували, що у людини є всі підстави відчувати стрес, кажучи щось на кшталт «у тебе є повне право відчувати себе засмученим».
Учасники, яких втішали словами з першої групи, починали відчувати злість або бажання розпочати суперечку. Дослідники вважають, що спроби звести до мінімуму чиєсь занепокоєння, незалежно від намірів людини, можуть сприйматися як контроль, примус або загроза свободі.
Натомість люди, яких втішали фразами з другої групи, показували високий рівень емоційного покращення.