Меню & пошук
Чому навчання ніколи не закінчується: історія винороба, фізика та саунд-дизайнерки
24 Квітень, 2019
Автор: Inspired special

«Never stop learning» – мабуть, головний меседж, який проголошують сьогодні світові лідери та всі ті, хто змінюють наше майбутнє. Освіта – це можливість вгамувати спрагу до нових знань, самореалізації, професійного та особистісного розвитку й нових знайомств.

Inspired разом із Програмою Erasmus+ поспілкувались із трьома українськими студентами, які наважились на здобуття другої освіти за кордоном і своїм прикладом прагнуть надихнути інших.

Erasmus+ – найбільша Програма ЄС у сфері освіти, професійної підготовки, молоді та спорту. У межах Програми Erasmus+ є напрямок Erasmus Mundus. Вигравши його грант, можна отримати ступінь магістра за кордоном (кілька дипломів у кількох університетах).

Василь Гафич,
24 роки
Івано Франківськ – Мюнхен
Фізик, PhD-дослідник у галузі Bayesian Statistics & Data Analysis
Перша освіта: прикладна фізика
За Програмою Erasmus Mundus навчався на об'єднаній дворічній магістерській програмі Atomic Scale Modelling of Physical, Chemical and Bio-molecular Systems в Амстердамі, Римі, Ліоні та Лозанні

Чотири країни навчання – це можливість прожити чотири окремі мікрожиття

Я з Івано-Франківська, після школи вступив до КНУ імені Т. Шевченка. Коли ти молодий і амбітний, тобі 17 і ти дивишся фільми про людей, які змінюють світ, то й собі гадаєш: а як зробити  внесок до досягнень цього світу? Яким чином реалізувати себе?

На третьому курсі я почув, що є така програма Erasmus Mundus, яка дозволяє отримати одразу кілька магістерських дипломів. Вау, та це ж так круто, є можливість за два роки однієї магістратури отримати одразу кілька дипломів, та ще й із різних країн та університетів! Тож вирішив, що треба спробувати.

Ніякого обґрунтованого мотиву в мене не було. Це був чистий рефлекс вирватись кудись, де я вбачав більше можливостей для конструктивної самореалізації.

Ні за які гроші ти не можеш купити декілька життів, але за достатніх зусиль ти можеш виграти грант і прожити чотири життя за два роки

Моя програма передбачала навчання в університетах чотирьох країн. Це дало мені можливість прожити чотири на диво насичені додаткові життя.

Коли я вперше приїхав на навчання, у мене була лише валіза в руці та адреса. Я не знав жодної людини, культури, навіть того, як тут одне з одним вітаються. І от через півроку, коли я вже знайшов друзів, проекти для роботи, коли все навколо було знайомим та близьким – усе закінчилося. І я кажу: «Все, друзі, до побачення, я їду далі» – прощаюсь з усім, що було, та збираю речі. А наступного дня приїжджаю в іншу країну – і знову все спочатку, знову все з нуля.

Ні за які гроші ти не можеш купити декілька життів, але, інвестувавши достатньо зусиль у навчання, ти можеш виграти грант від Програми Erasmus+ і прожити чотири життя за два роки. Це такий досвід, якого ти ніколи й ніде не отримаєш.

Коли тобі не нав'язують стратегію твого розвитку – ти почуваєшся відповідальним за неї

Навчання — це не щось таке, що можна описати одним універсальним алгоритмом. Це індивідуальний творчий процес, в якому ти намагаєшся збудувати бажану кар’єру. У Європі тобі дозволяють самостійно визначати вектор навчання (обирати цікаві курси, прокачувати soft skills). Коли тобі не нав’язують стратегію твого розвитку – ти почуваєшся відповідальним за неї. Якщо ти відповідальний за неї, твоє майбутнє – у твоїх руках.

Це нормально, коли тобі 33 роки і ти навчаєшся в університеті

У Європі нормально, коли тобі 33 роки і ти навчаєшся в університеті, в цьому геть нічого дивного немає. Навпаки, є певні переваги – ти маєш більший багаж знань, ти можеш легше сприймати інформацію. Твій життєвий вибір буде більш свідомий та відповідальний.

Що для мене було важливим і особливим в подібному досвіді на Програмі Erasmus Mundus – це те, що вона відкриває купу можливостей для роботи після навчання. В моїй групі за два місяці до закінчення навчання кожен мав по кілька запрошень на роботу. І сьогодні я маю можливість працювати над PhD-дослідженням в галузі Bayesian Statistics & Data Analysis, частково над проектом AWAKE в CERN (Женева) і частково над проектом BAT у Max Planck Institute for Physics (Мюнхен).

ЧИТАТИ:

Джек Лондон «Мартін Іден»
Річард Докінз «Ген Егоїзму»

ЗВИЧКИ:
  • правильно керувати часом та своїм людським ресурсом
  • заводити професійні знайомства
  • сприймати труднощі як належне і усвідомлювати, що якщо тобі в житті щось дається надто просто, то, мабуть, щось іде не так
Мотивація:

Навчання – це завжди робота мозку, яка ніколи не принесе шкоди, тільки користь. Незалежно від віку, професії чи соціального статусу – вчитися ніколи не пізно.

Маргарита Кулічова,
27 років
Київ – Таллінн
Саунд-дизайнерка, композиторка
Перша освіта: філологія
Наразі навчається за Програмою Erasmus Mundus на саунд-дизайні, яка поєднує три університети – Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias (Португалія), Edinburgh Napier University (Шотландія), Tallinn University (Естонія)

Ми отримуємо те, чого хочемо, завжди

Поштовхом до всієї історії було усвідомлення, що я просто ходжу по колу. Крім того, що музично робила одне й те саме, у своєму оточенні я не могла знайти людей, які б навчили мене чомусь новому.

З 2014-го я працюю як Grisly Faye – пишу музику, видаю альбоми, їжджу в тури. З часом я почала робити site specific projects, писати оркестровки, працювати з кіно. І моя музика стала більше пасувати екрану. Мені хотілося розвиватися в новому напрямку і я шукала навчальну програму, яка могла б мені в цьому допомогти.

Так я стала студенткою магістерської програми KinoEyes від Erasmus+. І вже півтора семестра безперервно знімаю кіно та втілюю дивовижних масштабів саунд-дизайни.

Зараз я розумію, що не прив’язана ні до чого, і це дуже цінне відчуття

Зміни – це завжди важко. Але для мене ця зміна була бажана, я відчувала, що хочу подорожувати, що мені потрібно більше різних людей, аби я ними наповнювалась. Останні кілька років я жила в режимі туру, тому рішення переїхати не було складним. Але зібрати речі й усвідомити, що відтепер моє життя має поміститися у дві валізи, було непросто. Коли я їхала з України, то залишала там родину і важливих для мене людей.

Зараз я розумію, що не прив’язана ні до чого, і це дуже цінне відчуття. Вибір родина чи робота для мене наразі не вибір, бо якщо моїй родині знадобиться допомога – я візьму квиток і прилечу будь-якої миті, я ж від них лише на відстані перельоту.

Це дуже стрімкий і щоденний розвиток

Я навчаюсь на саунд-дизайні, це дизайн для кіно. У нас є шість напрямків: продюсери, сценаристи, режисери, оператори, едітори та саунд-дизайнери. І ми займаємось повним циклом виготовлення фільмів.

Ми багато дивимось та аналізуємо кіно, знімаємо короткі роботи, безкінечно пітчимо проекти та розробляємо концепції для фільму, над яким працюватимемо наступного року.

У межах програми KinoEyes ми втілюємо проекти, які в позанавчальному житті було б дуже складно реалізувати. Ми маємо можливість експериментувати, помилятися і пробувати ще раз, поки не вийде. У нас немає однакових днів, ми постійно займаємось різним. Ця програма – дуже стрімкий і щоденний розвиток, який важливий для нас як артистів та науковців.

Вчитися – не боляче, вчитися – не складно

Перебування в мультикультурній спільноті – це вже навчання. Мікс звичаїв та звичок, традицій та релігій – це все змінює наші звичні патерни, і, як наслідок, продукт який ми виробляємо, стає значно багатшим.

Спільне життя і побут з людьми з різних країн і неформальне спілкування – це, мабуть, найцінніше, що я тут здобуваю. За час навчання ми дуже зблизились. Коли переїжджали з Лісабона до Талліна, вирішили жити разом і знімаємо житло групами. Я дуже полюбила своїх колег. Звісно, ми сперечаємось про роботу і сваримось про немитий посуд, але в наступному місті – Единбурзі – знову плануємо жити разом.

Вчитися – не боляче, вчитися – не складно, хоча іноді в це важко повірити. Особливо важко почати щось нове. І часом здається, що вже все знаєш, але з кожним наступним проектом з’являються нові виклики і доводиться вчитися знову.

Якщо тобі здається, що ти дуже розумний і все знаєш, то треба зупинитись і копнути глибше. Ти маєш нагоду потрапити в надзвичайне середовище людей, де ви разом почнете одне одного наздоганяти. Власне, це і був мій мотив.

ЧИТАТИ:
перечитайте збірку поезії з кінця, тексти пісень, сценарій до улюбленого фільму.
ЗВИЧКИ:
  • mandatory rest hour – спробувати витрачати принаймні годину на день якісно, для себе
  • робити вправи і займатися спортом незалежно від завантаженості
  • аналізувати фідбек від своїх колег та оточення, намагатися зібрати якомога більше інформації навіть з найбезглуздіших коментарів
  • cтавити запитання
Мотивація:
Don’t compare your beginnings with other people’s middles – as long as you don’t give up yourself, there is no stopping you – так написано у мене на вікні.
Андрій Тарасов,
34 роки
Чернівці – Гайзенхайм
Кандидат хімічних наук, науковий співробітник та викладач «Хімії вина»
Перша освіта: хімія
За Програмою Erasmus Mundus навчався на дворічній магістерці Vinifera EuroMaster у Франції (Монпельє, Бордо) та Німеччині (Гайзенхайм) за напрямком енологія

Університет закінчується, навчання – ні

Закінчивши школу в Чернівцях, я поїхав вивчати хімію в КНУ імені Т. Шевченка, де отримав ступінь магістра, а пізніше захистив дисертацію. Після цього я кілька років працював у Києві в хімічній комерційній компанії і в певний момент зрозумів, що хочеться повернутися до наукових досліджень, але не в теоретичну хімію, а в більш прикладні галузі.

Я люблю вино, а виробництво вина – це та ж хімія, мікробіологія і сенсорні дослідження. Однак я розумів, що, аби займатися наукою у винній сфері, мені бракує знань із виноградарства та енології. Я почав шукати варіанти навчання і одного дня дізнався про програму Vinifera EuroMaster від Erasmus Mundus. Я надіслав заявку, за кілька місяців отримав позитивну відповідь, і так розпочалась моя подорож до Франції та вхід у нову професію.

Якщо я бажаю займатися тим, чим хочу, то коли, якщо не зараз?

На відміну від хімії, з енологією в Україні є певні прогалини. Ще за радянських часів у нас були лише великі державні виноробні, орієнтовані на масову продукцію. Проте відомо, що найкращі вина потребують індивідуального підходу та особливої уваги. Саме тому таку специфічну науку, як енологія, краще вивчати в країнах із тривалим виноробним досвідом, таких як Франція, Іспанія, Італія, Португалія, Німеччина.

Мені було 28 років і я вагався. В Україні в мене було непогано організоване життя, проте я себе весь час запитував: «Якщо я бажаю займатися тим, чим хочу, то коли, якщо не зараз?».

Протягом першого року навчався у Франції, країні, де про вино знають майже все. Наша група була дуже інтернаціональною, були студенти з понад 20 країн. Як кажуть, вино розширює не тільки судини, а й коло друзів. Далі була Німеччина, Hochschule Geisenheim University, де по закінченні другого року я отримав диплом магістра і залишився працювати. Зараз я займаюся тим, чого прагнув  науковими дослідженнями вина, а також викладаю студентам лекції з хімії вина.

Свідомий вибір дає кращі результати

Я вважаю, що друга освіта – це більш свідомий вибір, бо коли тобі 20, ти ще можеш не до кінця розуміти, чим хочеш займатись. Тоді як друга освіта може дати необхідні знання для подальшого сталого розвитку. На програмі Vinifera навчаються студенти різного віку, зокрема й ті, кому за тридцять. Старші студенти, на мою думку, більш мотивовані, дисципліновані, акцентовані на навчанні, вони знають, чого прагнуть. Свідомий вибір дає кращі результати.

Ми завжди продовжуємо навчатися, постійно, навіть працюючи. І коли розуміємо, що є брак знань і є можливість присвятити ще рік-два навчанню, то чому б ні?

ЧИТАТИ:

Ювал Ной Харарі «Sapiens. Коротка історія людства»;
Charles Wheelan «Naked Statistics: Stripping the Dread from the Data»;
Роберт Вольке, Марлен Парріш «Про що Ейнштейн розповів своєму кухареві».

ЗВИЧКИ:
  • одна з найбільш необхідних речей, яку варто вибудовувати від початку, – це нетворкінг
  • цікавитись точними науками і вчити їх для загального розуміння світу, аби не бути загубленим, обманутим
Мотивація:

Навчаючись за кордоном, ви нічого не втрачаєте, а тільки здобуваєте. Навіть якщо згодом ви схочете покинути цю сферу, ви все одно матимете за плечима унікальний досвід.

ЄС підтримує освіту і науку в Україні через найбільшу програму в сфері освіти, професійної підготовки, молоді та спорту на 2014-2020 роки з бюджетом 14,7 млрд євро – Erasmus+.

Програма надає можливості для якісної освіти та подальшої самореалізації українців, а також для розвитку потенціалу організацій та підтримки реформ.

Про можливості програми для молоді, студентів, викладачів університетів, людей із вищою освітою, громадських та молодіжних організацій, бізнесу та інших дізнавайтесь у національному Erasmus+ офісі в Україні

МАТЕРІАЛ ПІДГОТОВЛЕНО ЗА ПІДТРИМКИ

Фото: Vasyl Hafych, Margaryta Kulichova, Emeri Abel, Winfried Schönbach, , Olga Pinevich-Todoriuk, Christopher Greus, Olga Aliievska, Hochschule Geisenheim colleague, Vinifera colleague, Vinifera team

Поділитися на facebook
поділитися 0
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на telegram
Telegram

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: