Меню & пошук

На електромобілі до Монако: 3-4 червня, Київ – Буча – Львів

На електромобілі до Монако: 3-4 червня, Київ – Буча – Львів

[ads-pc-2]

DSC_9757

Участь нашої команди в електромобільному марафоні “Київ – Монте-Карло” – доволі авантюрна справа. Це ралі відбувається з 2011 року зі стабільним фінішем у столиці Монако та плаваючим стартом: Таллінн, Санкт-Петербург, тепер от Київ. Завжди в ньому їхали або наворочені Тесли, або переробки з потужними акумуляторами. Тобто лише ті електричні авто, які спроможні спокійно подолати 300-400 км без підзарядки.

Такий запас ходу на даний час – дороге задоволення. Наш Nissan Leaf з наліпками ElectroCars, який в Штатах можна купити за $21 500, є одним з найдоступніших сучасних електрокарів з відповідним “бюджетним” запасом ходу у 200 ідеальних кілометрів. Він абсолютно вільно почувається в місті або на заміських трасах, якщо там кожні 100-150 км встановлені так звані “швидкі” зарядки – станції з заливкою акумулятора постійним струмом. За такого режиму батарея наповнюється за 20-30 хвилин, тобто за час звичайної зупинки на каву. Нам про подібні зарядки можна лише мріяти.

DSC_9949_1

З іншого боку, ще рік тому в Україні взагалі не було публічних місць для зарядки електрокарів. Зараз ми маємо непогану мережу: 35 станцій на АЗС “Окко”, по 5-6 зарядок у великих містах (Київ, Львів, Одеса, Дніпропетровськ). Всі вони заряджають “повільним” змінним струмом: повна заправка акумулятора нашого Nissan Leaf займає не менше трьох годин. Звісно ж, це не сприяє поїздкам на електрокарах між містами, хоча ми в травні і здійснили такий одноденний тестовий марш-кидок за маршрутом Київ – Рівне – Київ. Було важко, але здійсненно.

В будь-якому випадку, Україна на карті PlugShare (відкрита для користувачів карта, на яку можна наносити зарядні станції) вже не біла пляма. За рівнем “електрифікації” ми вже випередили Румунію і Туреччину, але ще не дотягуємо до Польщі та Словаччини, де вже встановлюють швидкі зарядні станції. Через останні дві країни пролягає маршрут марафону, так що спробуємо зрозуміти, як нам наздогнати найближчих сусідів.

DSC_0353_1

Перша зарядка батареї Ліфа відбувається перед Житомиром на АЗС “Окко”. Ми п’ємо каву, їмо хот-доги, працюємо або нудьгуємо – як кому подобається, поки батарея нашого електрокара наповнюється кіловат-годинами. За планами організаторів марафону, першу частину маршруту другого дня з Бучі до Рівного (це 317 км) учасники ралі мають подолати без планової зупинки. З нашим Ліфом це нереально, але завдяки підзарядці в Житомирі ми залишаємося в строю. До речі, після першого розігрівочного етапу Київ – Буча з гонки випали три українські екіпажі. Залишилися лише ми і жовтий “Запорожець”, перероблений на електрокар. Здається, за рівнем запасу ходу він може посперечатися з Теслами.

DSC_0134

Більшість публічних зарядок в Україні розташовані на АЗС “Окко”. Вони працюють зі змінним струмом і заряджають електрокар зі швидкістю до 1 км за хвилину. В принципі, кількості зарядних станцій достатньо, щоби проїхати від Києва до Львова, однак в дуууже розслабленому режимі. Окрім зарядки на околиці Житомира, є ще дві станції перед Рівним, одна – в Бродах.

Однак у нас не просто прогулянка на електрокарі, а марафон з доволі жорсткими часовими рамками. Тому час від часу ми змушені вдаватися до перевіреної раніше хитрощі: буксуємо Leaf нашим авто підтримки (це дизельний Гольф) і заряджаємо його акумулятор шляхом рекуперації. Це доволі ефективний спосіб, яким можна користуватися в глухих місцях, де немає цивілізації: зупинив дядька на Газ-56, проїхав на буксирі пару десятків кілометрів – і зарядився.

DSC_0447_1

До Львова ми прибуваємо вчасно, у восьмій з чимось годині вечора. Разом з нами фінішують дві Тесли (з Естонії та Іспанії), нафарширована потужними акумуляторами “Победа”, наш співвітчизник “Запорожець” та Opel Ampera з чеським екіпажем за кермом. Останній – під’єднуваний гібрид, оснащений як електромотором, так і бензиновим двигуном. Коли сідає акумулятор, авто продовжує шлях на бензині. Участь гібрида у марафоні чистих електрокарів, таких як наш Nissan Leaf, можна піддавати критиці. З іншого боку, для українських реалій, де зарядна інфраструктура лише народжується, таке авто може стати рятівним містком між бензиновою та електричною ерами.

Всі фото: Ірина Брязгун

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

1 Comment

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: