Меню & пошук

Як Норвегія будувала найдовший в світі тунель

Як Норвегія будувала найдовший в світі тунель

[ads-pc-2]

laerdal-tunnel-36

У Норвегії практично неможливо пересуватися з одного місця на інше, не минаючи гір чи знаменитих фіордів. Це чудова країна, але через велику кількість подібних перешкод багато норвежців залишаються ізольованими протягом зимової пори. Так, сусіди можуть жити менш ніж за милю один від одного, але по різні сторони фйорда.

Так було до того, поки Норвегія не почала будівництво широкої мережі тунелів. Якщо на шляху стоїть гора, дороги будуть проходити через неї. Фйорд занадто довгий для будівництва моста? Дорога пройде під ним. Тунелі зробили просування по країні набагато легшим.

Наразі в Норвегії більш ніж 900 тунелів, загальна довжина яких перевищує 750 км, а також 33 підводні тунелі.

laerdal-tunnel-26

«Wikipedia» склала список найдовших тунелів у країні, на чолі якого стоїть справжній інженерний феномен – Lærdal Tunnel.

Lærdal Tunnel – це автомобільний тунель, протяжністю 24,5 км (найдовший в світі), що сполучає села Lærdal і Aurland, але в основі зв’язує Осло та Берген, друге за величиною місто в Норвегії.

Рішення побудувати Lærdal Tunnel було прийнято у червні 1992 року, коли влада зрозуміла потребу в надійному шляху між двома містами. Тунель, що проходить уздовж маршруту European Route E16, дозволяє безперешкодний потік транспорту, зберігаючи при цьому альпійське навколишнє середовище регіону.

laerdal-tunnel-76

Однією з проблем, котра постала перед інженерами, є втримання уваги водіїв після 20-хвилинного руху тунелем. Цей чинник є суттєвим, адже втрата водієм зосередженості може призвести до аварій. Тому монотонність порушується шляхом чергування прямих ділянок доріг з кривими. Окрім того, через кожні 6 км на шляху зустрічається велика печера. Подібні печери освіжають вигляд тунелів, забезпечуючи водіям психологічний відпочинок. До того ж вони ефективно допомагають зняти напад клаустрофобії.

Особливу увагу надали освітленню. У той час як біле світло використовується в самому тунелі, гірські печери обладнані блакитним та жовтим, які замінюють денне світло, а золоте освітлення уздовж підлоги створює ілюзію сходу сонця. Щоб втримати водіїв від засинання, кожна ділянка тунелю супроводжується гучним гулом.

laerdal-tunnel-52

Ще однією проблемою є вентиляція. Існує два способи підвищення якості повітря: вентиляція та очищення. В даному випадку задіяні обидва. Забруднене повітря виштовхується через певний вентиляційний канал, розташований у 18 км від кінця тунелю. Lærdal Tunnel також єдиний в сіті тунель, обладнаний заводом, котрий займається очищенням повітря. Він розміщений в 100-метровій печері, в 9,5 від Aurland.

laerdal-tunnel-62

via Amusing Planet

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

0 Коментарів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: