A password will be e-mailed to you.

Побувавши на цьогорічному Open’er‘і я з впевненістю можу сказати, що це поки що найбільш масштабний фестиваль, на якому мені доводилось побувати. Якщо коротко в цифрах, то це 4 дні, 5 сцен, кіно- та фешн-локації, музей, “тиха дискотека”, гігантський фудкорт та декілька інсталяцій по всій території. Масштаб території точно сказати не зможу, проте можете собі його уявити, якщо сказати, що це колишній аеропорт :)

Під час фестивалю мені вдалось порозмовляти з організаторами і запитати все, що мене цікавило. Хочеться з вами поділитися відповідями.

«В команді Alter Art’у (прим. – агенція, яка організовує цей фестиваль) нараховується більше 35 людей. На фестивалі Open’er ми співпрацюємо з багатьма підрядниками та волонтерами. Всі, хто працює над фестивалем, сповнені пристрасті до музики і вважають роботу з Alter Art’ом унікальним досвідом. Під час проведення фестивалю на місці працює понад 6 500 людей.

Загалом, база команди, яка працює над Open’er’ом така ж, як і та, що організовує Kraków Live та Orange, єдиний нюанс – те, що змінюються масштаби співпраці та кількість підрядників.Волонтери приїжджають до нас з усієї Польщі. Це молоді, відкриті люди, які бажають попрацювати з нашою командою, отримати корисний досвід, вони відповідально ставляться до своїх обов’язків і водночас весело проводять час. Ми співпрацюємо з більш ніж 270 волонтерами. Більшість з них походять з Триміста (прим. – Тримісто – агломерація на півночі Польщі, до складу якої входять Ґдиня (де, власне, і проводиться фестиваль), Ґданськ і Сопот), Open’er для них є дуже важливою подією. Вони можуть подолати сотні кілометрів заради фестивалю, спілкуватися один з одним в соціальних мережах, і вони завжди повертаються до нас для того, щоб допомогти нам з організацією інших подій» – розповіла мені Поліна Волчек-Розовська, проектний менеджер відділу маркетингу агенції Alter Art.

Я також мала можливість задати декілька запитань директору Alter Art, Mikołaj Ziółkowski.

 Як ви обираєте виконавців для фестивалю: вони надсилають вам анкети чи ви запрошуєте їх? Яке співвідношення між польськими та закордонними виконавцями?

– Закордонні виконавці складають близько 30-40% усіх виконавців, а решта – місцеві. Головне для нас – це побудувати лайн-ап фестивалю, виходячи з декількох факторів. По-перше, все залежить від того, що саме ви хочете показати людям як куратор. Команда працює над цим щороку: ми демонструємо найкращу музику, ми шукаємо найкращих і найцікавіших виконавців. Кожного року ми робимо опитування для нашої аудиторії щодо того, кого вони хочуть почути та побачити наступного року, і це дуже відіграє надзвичайно важливу роль. І ще один не менш важливий фактор – слідкувати за тими, хто зараз популярний, хто з виконавців випустив новий альбом, хто гастролює в ці дати по Європі, і що ми можемо зробити для того, щоб привезти його на фестиваль. І, виходячи з цього, ми будуємо щорічний бюджет. Цей рік є найбільшим по бюджету для виконавців: ми поєднуємо найбільш затребуваних всесвітньо відомих виконавців разом з музикантами-початківцями і таким чином будуємо програму фестивалю.

– Чому Open’er проходить саме в Ґдині?

– Цьому є декілька причин. Ми переїхали до Ґдині 15 років тому, тому що це дійсно відкрите, сучасне місто, яке знаходиться на морському узбережжі. Тут чудове адмініструванням та дійсно прекрасні мешканці, які нас підтримують. Тому тут ми відчуваємо себе як вдома, ми відчуваємо, що місто дійсно пишається тим, що фестиваль проводиться саме тут. І є ще один особистий фактор – я народився в Ґдині, тому приємно мати можливість проводити фестиваль у місті, де ти народився.

 Що ви плануєте на найближче майбутнє: чи ви плануєте організовувати ще один, четвертий, фестиваль після Krakow Live, Orange та Open’er?

– Ні, три фестивалі влітку – дійсно достатньо. Ми хочемо зробити фестивалі, які організовуємо, ще кращими, а три частини Польщі – південь, центральна частина та північ (два менших фестивалі та один великий), три місяці – від початку червня до кінця серпня – цього дійсно поки достатньо. І тепер ми повинні розвивати ці фестивалі, а не започатковувати інший, новий. Звичайно, ніколи не кажіть “ні”, але на наших фестивалях ми намагаємось охопити всі можливі музичні жанри – це те, що ми справді любимо робити. Ви знаєте, для людей достатньо чотирьох днів. Це, крім декількох фестивалів-винятків у світі, найдовший фестиваль.

– Як ви оцінюєте цьогорічний фестиваль? На вашу думку, він успішний? Погана погода не завадила?

– Я вважаю, що він успішний. Взагалі фестиваль – це зовсім непроста робота. Особливо, коли ти здатний організувати фестиваль величезного масштабу, на гігантській території та при дощовій, вітряній погоді – можна вважати, що це великий успіх.

Тому, якщо ви ще вагаєтесь, чи їхати наступного року на Open’er – моя порада – однозначно їхати, пережиті емоції, улюблені виконавці та нове місто того варті. І, до слова, на початку осені повинні бути вже квитки early-birds на фестиваль наступного року.

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її і натисніть Shift + Enter або клікніть тут, щоб повідомити нас.