Меню & пошук

Як організувати свій креатив: поради для творчих людей

Як організувати свій креатив: поради для творчих людей

[ads-pc-2]

creativ

Науковці та митці переконані, що звичні поради щодо тайм-менеджменту не підходять для творчої роботи. Дисциплінованість і звичка здаються скоріше вбивцями креативності, ніж її супутниками. Тож як організувати себе людям, чиє життя пов’язане з щоденною творчістю?

Звернемося до порад поета і експерта з креативності Марка МакГінесса та ілюстратора Яни Франк.

У книжці «Тайм-менеджмент для креативних людей» МакГінесс ділиться особистим досвідом. Першою проблемою для нього стало те, як знайти час для творчу роботу.

Проаналізувавши минулі роки, я помітив, що час, коли я створив найцінніше для себе та своїх клієнтів – це перші кілька годин дня, які я провів, пишучи пости у блозі, статті та вірші. Це креативне джерело, яке підживлює тренерську роботу, презентації та консультації

Тож він пропонує витратити ранкові години або хоча б півгодини часу на творчість, яка б допомагала досягненню цілей, а вже потім взятися за важливі та об’ємні справи, пов’язані з роботою або навчанням. Це допомогло йому, але для кожного час продуктивності та інші фактори є індивідуальними і на це він звертає увагу у наступних порадах:

1) Знайдіть час доби та умови, в яких ви найбільш креативні.

Творчу працю можна перетворити у ритуал, створивши навколо себе особливі умови, навіть пишучи певною маркою ручки у спеціальному записнику. А якщо ви знаходитеся в офісі, виключіть мобільний телефон, закрийте електронну пошту та уникніть зайвих звуків, вдягнувши навушники.

2) Позбавте себе всього, що може відволікати.

Коли я вивчав гіпноз, то прочитав, що якщо ви хочете змусити когось втратити пам’ять, вам потрібно постійно відволікати його або змінювати тему розмови… Такі втручання руйнують нашу концентрацію. А втрата концентрації = втрата креативної роботи

3) Не намагайтесь тримати все у пам’яті.

Багатьом людям знайома ситуація, коли, лише почавши працювати, вони згадують про те, що не встигли або забули зробити чи повинні виконати у майбутньому. Знайдіть конкретні місця для нотаток – на аркушах на столі, документах у комп’ютері та телефоні і зберігайте інформацію, пам’ятаючи, де ви можете її знайти у потрібну мить. Це розвантажить ваші думки.

Яна Франк – ілюстратор, дизайнер, художниця, автор книг про творчість. Народилася у 1972 році в Таджикистані, навчалася та викладала у Берліні. Написала низку праць на тему креативності, перебуваючи у лікарні з діагнозом рак. Оформила книжку «Муза і чудовисько» власними ілюстраціями і написала у ній про нетрадиційні способи тайм-менеджменту.

Абсолютна більшість творчих особистостей в моєму оточенні все життя нічого не встигали і жили, оточені хаосом. Вони лише поділялися на тих, хто жаліється на таке становище, і тих, хто вважає його нормальним і навіть пишається своєю «свободою». Про багатьох з них після 15-20 років такого життя казали: «У нього був великий потенціал, він міг досягти більшого»

Вона ламає усталені стереотипи про творчих людей, пропонуючи дотримуватись простих порад:

1. Підтримуйте порядок.

«А як же «творчий» безлад?» –  спитаєте ви. Порядок на столі, за яким працюєте, допоможе впорядкувати і думки. Крім того, ви зекономите багато часу, який могли б витратити на розкладання всього, що накопичилось за довгий час, по поличках.

2. Висипайтесь і відпочивайте.

Втома ніколи не сприятиме креативності. Робочий день має вісім годин саме тому, що подальше продовження роботи перетворюється на пусту втрату часу і грошей.

Дорослій людині необхідно спати по 8 годин на добу протягом тижня, щоб компенсувати збитки, нанесені їй за 24 години без сну. Виходить що, позбавивши себе сну однієї ночі, ми понижуємо свою продуктивність на тиждень

3. Знайдіть втрачений час.

Зробіть експеримент: запишіть всі дії, які робите протягом дня. Намагайтеся нічого не пропускати, зазначайте скільки часу це у вас зайняло. Повторіть це у наступні дні. Іноді можна зробити вражаючі та несподівані відкриття.

“Чим менше часу, тим більше встигаєш” –  відомий вислів. Це переважно пов’язано з тим, що у стані поспіху ми ігноруємо багато непотрібних емоцій, що стосуються виконання чогось, бо не дозволяємо собі перейматись дрібницями

4. Полюбіть ненависне.

Авторка зауважує, що більшість людей ненавидить якусь рутинну справу лише через один її аспект. Організуйте своє місце для творчості так, щоб усе необхідне було під рукою. Знайдіть спосіб, який допоможе усунути те, що вам так не подобається у роботі.

5. 45 хвилин – робота, 15 хвилин – відпочинок.

Коли ви безперервно працюєте, то виснажуєтесь або постійно відволікаєтесь на сторонні речі. Якщо ж часто перериваєтесь на відпочинок – не можете зосередитись. Дослідження підтверджують той факт, що людина може ефективно безперервно працювати 40 хвилин. Тож годину можна поділити на 45 хвилин роботи і 15 хвилин відпочинку – тих 15 хвилин буде достатньо, щоб відпочити і осмислити виконане.

6. Чергуйте великі справи з малими.

Список рутинних малих справ може поповнюватися. Зробіть таблицю розпорядку дня і записуйте їх, чергуючи з основними.

Умови та розклад творчої праці для кожної людини такі ж індивідуальні, як і її результат. Тож користуйтесь і не бійтеся змінювати ці правила або створювати свої – креативність можна проявити і тут. І нехай у творчості не буде інших рамок, окрім часових.

Текст: Анастасія Соголовська

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

1 Comment

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: