Краудсорсинг: як спільними силами втілити ідею
Краудсорсинг: як спільними силами втілити ідею
[ads-pc-2]
Ви вже знаєте про те, що втілити свою ідею можна навіть коли у вас немає для цього жодних ресурсів. Минулого разу ми писали про таке цікаве явище, як краудфандинг. У рамках рубрики Ідеї, що змінили світ ми продовжуємо розповідати про круті речі. Сьогоднішньою темою стане краудсорсинг – ще один формат взаємодопомоги людей.
Краудсорсинг – це залучення людських можливостей для спільного вирішення певних проблем чи втілення проектів. Якщо завдяки краудфандингу спільними зусиллями збирають кошти, то в краудсорсингу спільними зусиллями виконують конкретну роботу – це може бути як фізична допомога, так і щось безособове. Завдяки краудсорсингу вся запланована ідея може бути реалізована силами звичайних людей – волонтерів та просто небайдужих осіб.
Як це діє?
Звісно, краудсорсинг не був би можливим без інтернету – саме через мережу люди можуть координувати свої дії, обговорювати шляхи вирішення проблем та збиратись у спільноти. Проте краудсорсинг має дві важливі особливості:
- добровільність
- структурованість
Ніхто не може змусити вас виконувати те, чого ви не хочете. У той же час саме завдяки волонтерам зазвичай втілюються наймасштабніші проекти. І лише коли робота розділена на чіткі етапи, спільнота зможе реалізувати проект.
Найкращі приклади
Ви можете не здогадуватись і не задумуватись про це, але найяскравіші приклади краудсорсингу у вас перед очима. Перший з них – це Вікіпедія, найбільша енциклопедія в історії людства, доступна кожному. Між тим, її б не існувало, якби не сотні тисяч редакторів, які крок за кроком збагачують Вікіпедію новими матеріалами та удосконалюють уже існуючі статті. В українському розділі Вікіпедії – понад півмільйона статей, і всі вони створені звичайними людьми, які є експертами у своїх галузях.
Американська космічна агенція NASA зрозуміла, що гріх не використати потужний ресурс астрономів-любителів, які добровільно та безкоштовно погодяться аналізувати знімки марсіанської поверхні, і створила проект NASA Clickworkers.
Краудсорсинг в Україні
У нашій країні слово краудсорсинг не надто відоме. Менше з тим, це не заважає реалізовувати справді цікаві проекти силами спільноти. Один з таких проектів – Зробимо Україну чистою. Це громадська акція з прибирання своїх міст, яка відбувається кожного року навесні. Будь-який небайдужий житель українського міста або села може зареєструватись на сайті акції, обрати точки для прибирання у своєму районі або навіть створити нову, зібравши команду волонтерів. Організатори проекту забезпечують усі точки необхідними речами – рукавичками та сміттєвими мішками.
У призначений день, зазвичай у середині квітня, десятки тисяч українців виходять на свої вулиці й подвір’я, щоб зробити їх чистішими. Хіба це не круто?
Ось промо-ролик для акції 2012 року, який також зробили волонтери:
Як бачите, можливостей створити щось – безліч. І навіть якщо у вас немає ресурсів для цього або ж не вистачає рук для допомоги – силами спільноти можна реалізувати навіть наймасштабніші проекти. Варто лише повірити у власну ідею, і в неї обов’язково повірять інші.
Конкурс
Inspired та Nescafé 3в1 вирішили довести можливість втілення ідей на практиці: ми раді оголосити про новий конкурс, в якому може взяти участь кожен охочий! Пишіть у коментарях, які речі вас надихають на нові ідеї, ставте like спільноті Nescafé 3в1 та діліться цим постом із друзями. Що потрібно зробити, щоб взяти участь у конкурсі?
- Стати учасником спільноти Nescafe 3in1 Ukraine (підписатись у FB)
- Залишити коментар під конкурсним записом ось тут
Серед всіх, хто виконає ці умови, буде розіграно цікаві призи вiд Nescafé 3в1! Поспішайте :)
0 Коментарів