Меню & пошук

Освіта майбутнього: якою вона буде?

Освіта майбутнього: якою вона буде?

Школярі можуть за допомогою набору «зроби сам» створити робота власними руками


[ads-pc-2]

Сфера навчання змінюється під впливом розвитку технологій та штучного інтелекту. Старі освітні методи вже сьогодні трансформуються, а в майбутньому можуть взагалі втратити актуальність. Києво-Могилянська бізнес-школа [kmbs] запускає Школу менеджерів освітніх програм для тих, хто прагне створювати та просувати освітні продукти. Що саме варто враховувати людям, яких цікавить сфера навчання? Про які глобальні тренди йдеться?


Чимало інституцій та об‘єднань світу слідкують за змінами у сфері освіти, та складають власні переліки трендів. Наприклад, ось деякі з тенденцій, описаних у минулорічному звіті British Council :


Глобальні демографічні зміни

У різних країнах світу зараз спостерігається однакова картина: збільшення тривалості життя і зниження народжуваності. Комбінація цих двох факторів призводить до скорочення кількості молодих людей (у віці 15-24 років). За прогнозами, Африка залишиться єдиним регіоном, де популяція молоді зростатиме до 2025 року.


 

Запит на певні вміння

У майбутньому роботи та штучний інтелект суттєво змінять ринок праці. Перед освітніми інституціями наразі стоїть серйозний виклик: зрозуміти, як змінити свої програми, щоб допомогти людям адаптуватись до таких умов.


Впровадження новітніх технологій

Йдеться, по-перше, про онлайн-навчання, що стає все більш поширеним. А, по-друге, про те, як саме поява технологій вплине на те, як люди вчаться, а також на роботу освітніх закладів.


На що варто чекати у сфері навчання з точки зору технологій?

Один з «гарячих» напрямів – це роботи. Вони все частіше «приходять» до різноманітних освітніх закладів, і з‘являються нові продукти, які можна використовувати для навчання.

Школярі можуть за допомогою набору «зроби сам» створити робота власними руками; ви можете навчатись у роботів складати програмний код; роботи можуть забезпечувати віртуальну присутність (наприклад, представляти викладача у класі).

На конференції Bett Show 2018 у Лондоні, яка зібрала світових фахівців з освітніх технологій, розповідали про розробку «соціальних» роботів, що виконуватимуть роль наставників під час вивчення, скажімо, іноземної мови.

Штучний інтелект вже сьогодні трансформує процес навчання: наприклад, чатботи можуть виконувати роль тьюторів для студента будь-де й у будь-який час. Ймовірно, що чатботи на базі ШІ поступово змінять деякі системи управління навчанням (Learning Management System, LMS). Цей тренд пов‘язаний ще з одним – персоналізованим навчанням. Адже штучний інтелект дозволяє легко адаптувати освітнє середовище (особливо дистанційне) під потреби конкретної людини.

У Фінляндії нещодавно з‘явився проект Wikiloikka – перша у світі ініціатива, яка переводить усі шкільні підручники у формат відкритого матеріалу.

Ще один новий спосіб надавати студентам актуальну інформацію – курування контенту. У межах цього підходу викладачі підбирають свіжі матеріали для своїх слухачів, використовуючи соціальні платформи на кшталт Slack для комунікації з ними та ведення дискусій.

 

Стартап Jolt об‘єднує студентів у навчальні групи, на чолі яких стоять провідні світові експерти, а також створює «мікрокампуси» на базі коворкінгів.

Дедалі популярнішим стає так зване «навчання з відкритим кодом» (Open source learning) – тобто підхід, за якого навчальні матеріали створюються спільно студентами, вільно поширюються, їх можна доповнювати на власний розсуд

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: