Меню & пошук

Ісландія двох мрійників: волонтерство, подорожі та емоції

[ads-pc-2]

photo7Ми – Маша і Матвій. Подорожі – наша пристрасть. Свої навички редактора і фотографа ми успішно застосовуємо в своїх поїздках і житті в цілому. За декілька років ми встигли об’їздити Європу, повчитися і попрацювати в Польщі та Америці. У подорожах для нас важливі знайомства і спілкування з новими людьми, красива природа і, звичайно ж, місцева їжа.

Ми планували свою подорож з моменту придбання авіаквитків, тобто близько трьох місяців тому. І ось, нарешті, ми дісталися до Ісландії, а саме до Рейк’явіка. Це найбільш густонаселене місто. Його населення складає близько 120 000 чоловік, в той час, як населення всієї країни трохи більше 300 000. Зупинилися ми в кемпінгу, який знаходиться біля центру міста. Кемпінг розташований по сусідству з одним із найбільших і популярних геотермальних басейнів в Ісландії. На території кемпінгу може розміститися близько 650 осіб з наметами або кемперами.

Перших два дні ми провели тут, в Рейк’явіку, вивчаючи його вздовж і поперек.

Куди б ти не пішов, рано чи пізно ти всеодно опинишся біля океану.

Є одне неймовірно популярне місце, де завжди велика черга. Серед гостей був навіть Білл Клінтон. І це місце з хот-догами. Всього за 350 крон ви зможете скуштувати те, що так люблять місцеві.

Ще будучи в Києві, ми зареєструвалися на волонтерському сайті Workaway. Ми відправили купу запитів, але більшість відмовляли, оскільки у них вже були волонтери. Коли ми приїхали до Ісландії, то в перший же день ми несподівано отримали відповідь від одного чоловіка з пропозицією допомагати йому з книжковою крамницею. Звичайно ми відразу ж погодилися. І наступного дня ми вирушили в Селфосс, місто в 50 кілометрах від Рейк’явіка.

Приїхавши в Селфосс, нас зустрів Б’ярні, власник магазину. Крім нас в його будинку мешкали ще три волонтера – з Німеччини, Австрії та Швейцарії.

В Ісландії існує всього три книгарні, які роблять акцент на секонд-хенд книжках, і наш магазин виявився одним із них. Нові книги і бестселери тут теж є, але в невеликій кількості. При книжковій крамниці також є кав’ярня, куди частенько приходять скуштувати відомі вафлі з джемом з ревеню і просто посидіти за чашечкою кави з книгою.

За два тижні, проведених тут, ми навчилися фарбувати стіни, класти підлогу, а я навчилася свердлити стіни (!). Також Матвій фотографував книги, а я їх реєструвала. Одного разу нам довелося варити джем з ревеню для кав’ярні. Варили джем з 17 кілограмів ревеню і наварили 70 баночок. Дві з них взяли з собою далі у мандрівку.

Вдячністю за допомогу, волонтери отримували нічліг, їжу, а також машину, яку можна було брати, аби подорожувати по країні. Також всі ми по черзі готували вечері. Найбільше нас дивував Б’ярні своїми олдскульними ісландськими стравами, наприклад, вареною рибою, политою смаженим овечим жиром.

Поки ми волонтерили, ми встигли поїздити по північно-західній частині країни. В один з наших перших днів, Б’ярні відвіз нас у гори, які знаходяться поруч з нашим містом. Ми й уявити собі не могли, що в п’ятнадцяти хвилинах їзди від будинку можуть відкриватися такі види.

У свої вільні дні ми завжди кудись їздили. В один з таких днів ми вирушили на острови. Пам’ятаєте популярну картинку в інтернеті «будинок на краю землі»? Так-так, це один з цих островів. І дійсно, на всьому острові стоїть один крихітний будиночок. Ми бачили його, пропливаючи на паромі до найбільшого острову. Ми все ніяк не могли зрозуміти, як там взагалі може хто-небудь жити, адже там абсолютно нічого немає. Є шість подібних островів і, як виявилося, це просто мисливські будиночки, і ніхто в них не живе. Вестманнаейяр нараховує п’ятнадцять островів. Найбільший з них і єдиний населений – Хеймаей, куди ми й припливли. Острів відомий виверженням вулкану Ельдфетль в 1973 році, після якого утворилася гора висотою 200 метрів. І навіть зараз, сорок років по тому, якщо копнути землю на сантиметрів 30-40, ви відчуєте тепло лави. Сюди добре приїжджати на день, щоб піднятися на гору і поланчувати на її вершині, милуючись чудовими краєвидами та Атлантичним океаном.

Ми також їздили по Золотому кільцю, щоб своїми очима побачити один з найпотужніших гейзерів, місце, де зустрічаються Європа та Америка, знаменитий водоспад Гудльфосс, чорні пляжі і геотермальні джерела. Всього за шість годин їзди ви наберетеся вражень на все життя.

Окрема гордість Ісландії – їх конячки. Їх ви будете зустрічати скрізь і часто. Гладити їх і годувати травичкою – неймовірне задоволення.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

7 коментарів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: