A password will be e-mailed to you.

DSC_2291_1

Етапи марафону часто кардинально різняться: вчора ми проїхали лише 270 км, сьогодні маємо подолати вдвічі більше кілометрів за маршрутом Падуя – Брешія – Мілан – Турін – Кунео. В Брешиї і Турині немає швидких станцій, зате є в Вероні (близько 100 км від Падуї) і Мілані (150 км від Верони). Ідеально для нашого Ліфа! Зате після Мілану починається глушина аж до самого Кунео. Прикро, але будемо вирішувати проблеми по мірі їх надходження.

Зарядні станції в Італії розташовані відповідно до рівня економічного розвитку регіонів: більшість на півночі, достатня кількість на автобані до Риму, зовсім мало на півдні. Ця країна серйозно відстає за кількістю електрокарів від європейських лідерів Норвегії, Нідерландів чи Франції. Минулого року італійці купили 1648 електромобілів, найпопулярніші моделі – це Nissan Leaf, Renault Twizy, Smart Fortwo Electric Drive, Renault Zoe. Уряд стимулює цей процес звільненням від податку на володіння авто терміном на 5 років, а для Італії це доволі суттєва сума. Шкода, але автобани для електрокарів – платні, як і для інших авто. Вони тут дуже недешеві, за одну денну поїздку на 400-500 км можна витратити на це 40-50 євро.

DSC_2226_1

Ледве виїхавши за межі Падуї, ми встрягаємо в жорстку пробку. Трафік нерухомо стоїть, по вільній крайній правій смузі з ревом сирени проривається швидка. Десь сталася аварія. Потік пропускають вперед порціями раз на 7-10 хвилин, решту часу ми стоїмо. Перевагою електрокара є те, що в пробці він взагалі не “спалює” електрику. Така дорожня ситуація просто міняє темп руху, але не підвищує витрати кіловат-годин.

Через аварію на автобані ми втрачаємо мінімум півтори години часу. Щоправда, у організаторів марафону та решти його учасників ті ж проблеми, так що всі ми їдемо в одному темпі. Заїжджаємо в Верону значно пізніше, ніж планували – якраз в час сієсти, коли всі заклади і установи зачинені. CHAdeMO станція розташована на території дилерського центру Nissan Bertucco Auto. І вона тут не просто красива піар-річ: в пропозиції дилера є електричні Leaf і комерційний вантажний мікроавтобус e-NV200. Це доволі цікаве авто з величезним об’ємом багажного відсіку. Технічно він схожий на Leaf: 24-кіловатна батарея, запас ходу у 170 км.

DSC_2278_1

Поки заряджається наш електрокар, ми встигаємо поговорити з одним з небагатьох англомовних менеджерів салону. Дієго розповідає, що за минулий рік вони продали близько 10 таких авто. “Люди повільно переходять на електрокари, тому що це вимагає зміни ставлення до їзди. Слід ретельно планувати свій день, щоби вистачало запасу ходу, – розповідає він. – Але прогрес у цьому напрямку є”.

До наступного CHAdeMO в Мілані – трохи більше 150 км. Ємність батареї Ліфа спокійно покриває цю відстань, тому ви їдемо в дещо швидшому темпі – 100-110 км/год.

DSC_2404_1

Пошуки першої міланської станції, розташованої за інформацією сайту PlugShare на території дилера Renault, ні до чого не призводять. Ми таки знаходимо зарядку, але звичайну “повільну”, біля автосалону Toyota, та ще й неактивну (потребує смарт-карти, якої у менеджерів салону чомусь немає). Змушені констатувати, що італійська мережа зарядних станцій нічим не краща за словенську чи польську. Відсоток електрокарів у цих країнах настільки незначний, що його потреби повністю ігноруються. Зарядні станції ставлять або автосалони, або торгівельні центри. Вони можуть працювати або ні, і дізнатися це дистанційно нереально.

DSC_2414_1

В пошуках другої CHAdeMO-станції ми прибуваємо до придорожного комплексу Autogrill. Тут справді є зарядка: встановлена на видному місці, з зарезервованим під неї “зеленим” місцем паркування. На ній заправляється Renault Zoe. Знайомимось. Власника звати Массімо, він нещодавно купив цю автівку і проїхав на ній лише кілька десятків кілометрів. Повністю задоволений: запас ходу – понад 200 км, вбудований зарядний пристрій потужніший, ніж на нашому Ніссані, що дозволяє доволі швидко заряджати батарею навіть на “повільних” заправках.

DSC_2438_1

Також Массімо розказує нам, як він заправляє своє авто. У нього є три смарт-карти різних компаній, які мають по Італії свої зарядні пристрої. Одна – безкоштовна, дві інших – платні (7 і 25 євро на місяць). Без карти CHAdeMO станція не активується.

Поки спілкуємось з Массімо, заряджаємо батарею нашого Ліфа та вирушаємо в бік Кунео. Це останній проміжний фініш перед заключним етапом в Монте-Карло.

Всі фото: Ірина Брязгун

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її і натисніть Shift + Enter або клікніть тут, щоб повідомити нас.