A password will be e-mailed to you.

383412568

Боїтеся виступати перед публікою? Англійський підприємець Річард Бренсон також боявся, але тепер, при виході на сцену, у нього залишається лише звичайне хвилювання. Відомий бізнесмен поділився секретами успіху з журналом Entrepreneur, про які він у свій час дізнався від таких видатних особистостей, як Вінстон Черчілль, Марк Твен та Гевін Максвелл.

Ораторська справа – одна з ключових складових успішного підприємця, його «обличчя», тому це потребує щоденних занять та певних навичок. Особливо актуальним цей рід діяльності є серед стартаперів, адже саме їм доведеться проводити пітчі для інвесторів, надихати промовами співробітників і звичайно ж представляти свій проект ЗМІ.

Хоча зараз Бренсон досить успішно справляється з виступами, він ніколи не полюбляв цим займатися. Разом з тим підприємець додає, що не зважаючи на вагомість промов, людина у бізнесі навряд чи досягає успіхів лише таким шляхом, але чим вище вона піднімаєтеся по кар’єрних сходинках, тим частіше їй доведеться брати до рук мікрофон.

Якось Бренсону довелося поспілкуватися з британським сценаристом Гевіном Максвеллом, котрий у свою чергу дав йому пораду щодо пітчінгу. Хоча така техніка потребує практики, вона може виявитися надзвичайно ефективною.

«Суть ось у чому: коли вам необхідно виступати з промовою перед великою кількістю людей, відкиньте той факт, що ви на сцені і за вами спостерігають сотні очей, а замість цього уявіть собі, що ви, наприклад, сидите на кухні з групою друзів та розповідаєте їм цікаву історію під час вечері. Розумію, це звучить  трохи банально, але варто спробувати. Цей метод допоміг мені у приборканні своїх тривог».

Крім того, Бренсон палкий прихильник Вінстона Черчілля, котрий відомий як один з найкращих ораторів усіх часів. Що б там не казали, а Черчілль отрим цей статус завдяки тяжкій роботі над собою. У своїх мемуарах колишній прем’єр-міністр Великобританії зізнався, що годинами опрацьовував кожну хвилину своєї промови. Як і Черчілль, Бренсон помітив, що ніщо так не допомагає боротися зі страхом, як нескінченна практика. Просто повторюйте свою промову, поки вона не почне снитися вам.

20150109232843-churchill

Одного разу Черчілль сказав: «Хороша промова повинна бути як жіноча спідниця – достатньо довгою, щоб покрити предмет, і достатньо короткою, щоб викликати інтерес». Запам’ятайте цю пораду. Навіть такий талановитий оратор як Черчілль ніколи не дозволяв собі затримувати публіку більш ніж на 25 хвилин. Презентація, котра триває понад півгодини, з часом розсіює концентрацію уваги будь-якої публіки.

Американський митець Марк Твен є одним з найулюбленіших письменників та ораторів Бренсона. Він вважав, що існуюче поняття про те, що для того, щоб гарно виголошувати промову, потрібно імпровізувати. З цього приводу Марк Твен висловився у 1899 році на вечері, котра була влаштована у його честь у Лондонському клубі білих братів («Whitefriars Club»): «Импровізувати важко. Я зазвичай складав свою промову тиждень, записував та вивчав напам’ять». Але на цьому не все.

«Ще одна прониклива порада від Твена, котру я часто згадував, допомагає мені позбавитися власних докорів сумління. Якось він заявив, що «є тільки два види спікерів на цьому світі: нервові та брехуни». Отже, якщо ви нервуєте – ви у хорошій компанії». Таким чином Бренсон підсумовує, що найкращі та найдосвідченіші спікери усе одно нервують, тому якщо ви помітили у собі цей недолік, не хвилюйтеся. Збудженість загострює мислення, викликає прилив андреналіну і допомагає сфокусуватися – принаймі, так звучить теорія. Нехай щастить!

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її і натисніть Shift + Enter або клікніть тут, щоб повідомити нас.