A password will be e-mailed to you.

12-corruption

“Батько сінгапурської нації” Лі Куан Ю помер увечері в неділю на 92-му році життя. Пан Лі керував островом на посту прем’єр-міністра протягом 31 року: відколи Сінгапур здобув самостійність в 1959 році.

Розважливий стратег і прагматик, він перетворив Сінгапур з крихітного острова без жодних природних ресурсів на процвітаючу економіку. Він успішно згуртував сінгапурців для досягнення того, що часто називають економічним дивом – поєднання приватного та державного капіталізму. Пан Лі зробив Сінгапур процвітаючим, сучасним, ефективним і практично вільним від корупції – і туди попрямували іноземні інвестори.

Ми зібрали кілька найважливіших цитат з найвідомішої книги політика, “На шляху з третього світу в перший”, де він розповідає про те, як побороти корупцію назавжди і те, чому без цього не побудувати сильної держави.

LKY_3dBookCover12Коли корупція проникає у всі шари урядовій ієрархії, від глав держави до дрібних чиновників, проблема особливо ускладнюється. Чистку та дезінфекцію необхідно починати з верхівки, систематично проходячи всі рівні до самого низу. Це довга і болісна робота, з якою впорається тільки дуже сильна група лідерів, чиї чесність і моральний авторитет не піддаються ні найменшому сумніву.

Якщо владу держави, якою ми управляємо, буде використано не щоб покращити життя більшості, а щоб набити кишені меншини з владної ієрархії, то нам буде погано.

Щоб розрізняти добре і погане, добро і зло, нам не потрібні адвокати. Ці поняття закладені в кожному з нас.

Якщо якийсь чиновник має у своєму розпорядженні майно, походження якого важко пояснити, і є докази корупції, він позбавляється всієї власності.

Дуже сумно спостерігати за тим, як часто національні герої пускають на самоплив свою країну і вона повільно, але вірно занурюється в пучину деградації і розрухи. Коли відкати і хабарі стають звичайною справою, вся країна скочується по шляху саморуйнування. І якщо подібне трапиться в Сінгапурі, нас не чекає нічого хорошого. Адже ми не володіємо такою сільськогосподарською базою, щоб можна було просто кинути насіння, а вже земля, сонце і волога самі б виростили врожай рису, пшениці або фруктів для підтримки нашого життя.

Занадто великий розрив між зарплатою міністра і тим, що міністр з його діловим досвідом та професійними якостями може заробити на стороні, надзвичайно ускладнює формування успішного кабінету. Правда, ніяка платня, навіть найбільш щедра, не забезпечить виняткової чесності і віддачі, з якою міністр повинен виконувати свої обов’язки. Шкода від ненавмисних помилок або невірних рішень, прийнятих міністром, хоча й велика, все ж непорівнянна з тією шкодою, якої завдають країні хабарі і корупція. Варто уряду одного разу забруднитися в цьому, і зараза розповзеться по всій адміністрації. Ми покотилися в ту прірву, де вже лежать останки з’їдених корупцією урядів, чиї народи змушені були страждати через жадібність і продажність осіб, наділених владою.

Якщо керівні працівники отримують хорошу зарплату, вони заслуговують найсуворішого покарання за хабарі.

Закони проти корупції мають бути досить суворі, щоб хабарник втратив набагато більше, ніж отримав в результаті сумнівної угоди. Дві-три великі риби, спіймані на гачок, послужать іншим хорошим прикладом.

Корупція здатна роз’їсти будь-яку систему незалежно від філософії чи ідеології батьків-засновників, адекватності уряду або географічного розташування. Навіть комуністичні партії Китаю та В’єтнаму, в ім’я високих ідеалів цілеспрямовано винищували корупцію і занепадництво минулих режимів, всього через кілька років перебування при владі заражалися все тією ж корупцією. А вже коли вони відмовилися від марксистської ідеології та державного планування, щоб лібералізувати економіку і перейти до ринку, відкати, вимагання і хабарі розцвіли ще пишніше.

Підтримання будинку в чистоті – свого роду постійна боротьба. До тих пір, поки основні лідери зберігають честь мундира, будь-яка спроба занести в будинок бруд буде припинятися, а будинок очищатися. Єдине, чого не може забезпечити партія «Народна дія», – це таку ж чистоту того гіпотетичного уряду, який прийде їй на зміну, якщо партія програє наступні вибори. На випадок такого розвитку подій і виникла необхідність створити спеціальні конституційні механізми. Ми прийняли конституцію, за якою президента країни вибирають не на парламентських, а на загальних виборах, причому президент наділяється правом вето на витрачання державних коштів Кабінетом міністрів. Тепер у президента також з’явилася можливість скасувати рішення прем’єр-міністра, якщо той припиняє або затримує розслідування справи про корупцію, пов’язаного з кимось із вищих ешелонів влади або з ним самим.

«Грошові політики» генерують проблеми більшості країн Азії. «Грошовий політик» – це людина, яка купує голоси виборців, щоб прийти до влади, і в результаті отримує можливість відшкодувати витрати на вибори і накопичити достатньо коштів для наступного раунду купівлі голосів.

У Сингапурі немає «грошових політиків». Професійна чесність міністрів та інших членів адміністрації – це основа нашої політичної стабільності. У Сингапурі жоден політик не піде на сумнівні угоди, а значить, не потрапить у тенета фінансової залежності.

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її і натисніть Shift + Enter або клікніть тут, щоб повідомити нас.