A password will be e-mailed to you.

 

AA_team

Всупереч отриманій освіті, двоє програмістів, геодезист та філолог – Богдан Лисик, Віталій Небельський, Іван Іщенко та Тарас Мучичка, роблять те, що люблять та те, від чого отримують невимовне задоволення. За неповні 2 роки хлопці співпрацювали із: OKKO, 3M Unitek, Fishka, Yarych, Staff, SoftServe, Heyday, Epam і це далеко не все. Творчий шлях команди тільки починається. Про те, як почалась історія продакшину, про труднощі, які виникають та про те, як створити команду мрії, далі.

4132

Як  все починалося?

Віталік: Знімав та монтував відео ще зі школи. До появи власної камери я робив мувіки з Counter Strike, а коли з’явилася камера почав знімати, як ми з друзями танцювали D’n’B Step. У вільний час займався анімацією. Тоді я навіть не задумувався про те, що колись матиму власний продакшн. Взагалі, ми з Богданом були одногрупниками. Я знімав і монтував, а Богдан фотографував. Якось він випадково побачив відео, яке я замутив і сказав: «О, давай разом щось зробимо». Він зняв брейк-дансерів, що танцювали біля Оперного театру, а я змонтував це відео – воно стало нашою першою спільною роботою і дало поштовх працювати далі.

Богдан: Пізніше я познайомився з лідером руху Ультрасів. Він запропонував нам з Віталіком зняти матч Карпати – Чорноморець. Ніхто до цього не робив відео з фанатських секторів. Ми зняли частину про підготовку і, власне, матч та фаєр-шоу фанатів. За ніч змонтували. А вже за наступну добу відео назбирало 10 000 переглядів і розлетілось по всьому світу: нам писали з Англії, Італії, Штатів. Тоді ми зрозуміли, що відео – це не просто хобі, а те, чим ми хочемо займатись.

Тарас: Я взагалі хотів стати музикантом, тому вчився у музичному училищі та мав свою групу. А коли поступив на чеську філологію, то почав фотографувати.

Іван: Ще у школі я купив собі камеру, почав тоді знімати і фотографувати. Камера навіть була не дзеркальною, але знімала відео. Пізніше заробив на першу дзеркалку. Крім того ще займався дизайном, малював логотипи.

У 2010 році хлопці, які ще навіть не називали себе продакшином, зняли кліп на пісню гурту Тартак “Майже на”.

Богдан: Із Сашком Положинським познайомились через спільного знайомого, режисера Олександра Денисенка. Він запропонував зняти кліп на пісню Тартака “Майже на”. Пам’ятаю, ми сиділи у Плейбарі та показували Положинському наші відео, які тоді були дуже бідними. Не знаю чому, але йому сподобалось, і він сказав: «Давайте спопробуємо щось зробити.»

Зйомки відбувались у Карпатах. Ми їхали в гори, шукали локації, в наметі ночували, на зірки дивились. Навіть вставили кадри з Криму, де відпочивали з друзями.
Це відео стало першою серйозною роботою.

Коли кліп був готовий ми подумали, що було б кльово знімати від одного імені, а не писати кілька окремих імен. Тоді з’явилась ідея створити відео-продакшн. Тож коли кліп вийшов на екрани, а Положинський говорив про нього, він був першим, хто сказав, що зняли кліп класні хлопці зі Львова – продакшн And action.

Про виникнення та розвиток And action

Тарас: В нас з Іваном з самого початку була ідея щось зробити своє. Ми з ним двоє фотографували, а паралельно Віталік з Богданом знімали відео. Потім ми познайомились.

Віталік: Нас було четверо, були камери, були ідеї, була команда. Продакшн з’явився через 7-8 місяців після того, як ми почали вперше про нього говорити. Ще ми з Іваном робимо анімаційні відео. Іван може замутити нереальні ілюстрації. Анімація розв’язує тобі руки ще більше ніж зйомки – ти там можеш зробити все, що хочеш.

Богдан: Досвід як ніщо інше допомагає розвиватись. Я асистував на кількох великих зйомках, дивився як відбувається весь процес. Після цього прийшов до хлопців і сказав, що ми вже не будемо знімати так як знімали до цього – треба розкадровку, багато людей, треба організувати нормальний робочий процес – тоді буде якісний продукт. Так ми почали знімати на іншому рівні.

Про ринок, конкуренцію та труднощі, які виникають у продакшина

Богдан: Ринок реклами  у Львові дуже маленький. Після нашого приходу все трошки змінилось – ми дали поштовх, щоб молоді команди ставали на ноги. З одного боку це погано, бо хтось може вкрасти наших клієнтів, але з іншого боку – це здорова конкуренція, це стимул, щоб рухатись вперед.

Тарас: На перших зйомках ми взагалі не шарили нічого, було важко знайти замовників, бюджет малювали навгад, а потім ледве в нуль виходили. З цим були пов’язані найбільші труднощі.

Іван: Але для себе я вирішив, що And action є для мене всім, що постійно треба щось робити і триматись разом.

Які б не були труднощі, але And action – це всі ми, і це все, що в нас є. Було б дурістю після перших невдач кидати все. Після невдач ти просто стаєш сильнішим.

Staff

Про те як реалізувати власний проект

Віталік: В нас було все для того, щоб створити продакшн. Було величезне бажання і була команда. У продакшн взагалі не вкладали грошей – вклали себе і дуже багато часу. Ми не орендували офіс з першого дня, працювали по домам. Техніку з Богданом купили в Америці – ми 3 місяці гарували, щоб придбати камери і світло.  Треба багато працювати, що ми успішно робимо.

Тарас: Багато моїх знайомих кажуть, що хочуть чимось займатись, але нічого не роблять для цього. А ми почали робити. Не роздумували над цим довго, не сумнівались. Ми не шукали якогось натхнення чи мотивації. Чогось всім шукати мотивації вистачає мотивації, але щось взяти і зробити не вистачає.

Про те, як створити dream team

Тарас: По-перше, ми друзі. Я звик все життя працювати з друзями – це добре, тому що будь-які проблеми не виходять за межі команди, за межі офісу. Тобто друзям ти можеш довіряти. Коли ми з Іваном почали фотографувати, ми показували один одному фотки й часто боялись сказати, що щось погано. Потім ми домовились казати правду. Ми зійшлись на тому, що в принципі друзям легше сказати правду – бо хочеться, щоб вони ставали кращими.

Іван: Я хочу, щоб у нашу команду приходила все більша і більша кількість людей, таких ж позитивно налаштованих як ми. Наша команда вже збільшується – не так давно з нами почали працювати Христя і Юра. Христя комунікує з нашими клієнтами та займається маркетингом, а Юра креативщик – придумує цікаві ідеї для наших відео.

Богдан: Я впевнений, що ми ідеальна команда. Чи є гроші – всі працюють, чи нема грошей – всі працюють. Тобто ніколи не було такого щоб хтось не робив завдання. Всі знають що треба, бо це одна ціль, одна мета. Є труднощі, але всім це подобається. Ми створюємо візуал, передаємо історію людям.

Ми всі об’єднані однією ідеєю – показати людям, що кожен має в себе в голові. І всі кайфують, коли виходить якісна робота.

staff_backstage_1

Про майбутнє

Богдан: Хочу, щоб продакшн став великим, були різні відділи та робилась якісна робота. В майбутньому хочемо брати участь у фестивалях реклами – це крута іміджева штука. Але щоб виграти фестиваль потрібно мати дійсно якісні відео, афігенні сюжети і ще краще передавати ідеї, які в нас в голові.

Віталік: Час іде, команда розширюється, ми шукаємо нові можливості. Це непринципово – в Україні чи не Україні. Але було б круто знімати рекламу на світовому рівні – всі в цьому заохочені і всі працюємо над цим. Якби ми не старались, то залишилися б чуваками, які знімають на фан-секторі любительськими камерами.

Тарас: Хочемо, щоб дивилися наші відео і казали «Вау, це кльово». І, щоб це було дуже творчо, щоб це не була просто реклама на 2 місяці, поки діє якась акція. Ми хотіли б зробити хіт, щось, що буде жити довше.

Іван: Наше майбутнє? Міжгалактичний продакшн And action. В ідеалі це новий ринок, з якісним і креативним продуктом. Знімати таку рекламу, яку впізнавали б, мати свій стиль, бути великою компанією, про яку знають. А ще, я хочу знімати лише український продукт. Часто говорять хлопці, що треба знімати на закордон, але в Україні є замовники і твориться ринок. Цілком реально лишатись тут і знімати саме тут, про наше.

Що надихає працювати і розвивати продакшн?

Віталік: Надихають інші оператори, режисери, реклами. Через це маємо проблему: коли ходимо в кіно, то дивимось не як глядачі, а як люди, які професійно знімають. Інколи просто хочеться кричати: «Ох, чувак з камерою, що ж ти робиш?».

Тарас: Нас надихає те, що ми один одного підтримуємо. Нас надихає те, що ми разом це все починали. Коли ти приходиш на все готове, то не так ціниш це, і не так тебе цінять, а коли ми знаємо, що ми разом все з нуля почали, то це тримає міцніше. Ми премось від Radioactive, їхні роботи дуже надихають, бо хочемо знімати креативну рекламу. Ми всі творчі, і хочемо займатись цим все життя. Знімати й отримувати від цього кайф.

Іван: Надихають дедлайни.

storyboard_creation_with)little_helper

Що для вас успіх?

Віталік: Останні півтори року ми дуже активно знімаємо. Якщо порівняти теперішні і тодішні бюджети, то це просто нереальний розрив. І це вже один із критеріїв того, чи є успішний продакшн чи ні. Кажуть, що якщо стартап 3 роки проживе, то все буде ок. Нам залишилось півтори. Я точно впевнений, що And action – успішний продакшн. Якщо до нас будуть звертатись клієнти, якщо замовники будуть задоволені результатом, якщо це подобатиметься людям, приноситиме нам задоволення і гроші, якщо це даватиме нам можливість розвиватись, не стояти на місці, збільшувати обсяг і покращувати якість – ось це буде успіх.

Тарас: Кожен повинен займатись своєю справою, тоді все буде якісно. Це і є успіх.

Богдан: And action– це стиль життя. Це вже успіх – знайти таку нішу, ремесло, яке ти не вважаєш обтяжливим. Якщо ти робиш щось, що тобі подобається, і ти ще й на цьому заробляєш – то це і є успіх. Я вважаю, що наша команда успішна.

Текст: Тереза Кавінська

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її і натисніть Shift + Enter або клікніть тут, щоб повідомити нас.