Меню & пошук

Як спільне споживання змінить світ: Airbnb, Uber. Хто наступний?

Як спільне споживання змінить світ: Airbnb, Uber. Хто наступний?

[ads-pc-2]

uber
Світова тенденція sharing economy, що означає «спільне споживання», вже призвела до того, що найпростіший сервіс з пошуку приватних водіїв Uber практично підірвав ринок праці і викликав масові страйки таксистів у Нью-Йорку, Чикаго, Сан-Франциско та Лондоні. Ідея ділитися тим, що в тебе є, і заробляти на цьому змінює наше ставлення до себе та інших людей.

Сама концепція володіння речами більше не актуальна

Численні дослідження показують, що покоління так званих «міленіалів», тобто людей, яким зараз до 30-35 років, вже рідко купують будинки, а ще рідше – автомобілі. Насправді, вони не роблять наддорогих покупок взагалі. Якщо не враховувати айфони, звичайно.

Людей у ​​віці до 35 років часто взагалі називають «поколінням орендарів». Сучасна молодь переглядає поняття успіху. Якщо раніше успішними людьми вважалися ті, хто володів власним житлом і автомобілем, то зараз в особливій пошані ті, хто вкладав гроші в досвід та враження: мандрівники, екстремали, стартапери.

Emit Kumar

Молоді люди свідомо відмовляються від купівлі нерухомості і навіть меблів, воліючи орендувати їх. Сенс у тому, що тепер люди хочуть не заможності та стабільності, а гнучкий графік, фінансову та географічну незалежність.

До світової кризи 2008-2009 ми підійшли з величезною кількістю речей, якими завалені наші балкони та гаражі. Від особистих велосипедів, побутової техніки, ґаджетів і суконь «не на кожен день» до автомобілів і будинків, утримувати які марнотратно. У 2011 році журнал Time включив нове поняття sharing economy в список десяти ідей, які змінять світ, зробивши революцію в системі споживання.

Економіка довіри

«Привабливість моделі спільного використання – у фінансовій стабільності, яка будується на людських відносинах, довірі та доброті», – вважає Джонатан Гіллон, співзасновник і виконавчий директор сервісу Roost, за допомогою якого користувачі діляться паркувальними місцями та приміщеннями для зберігання речей.

Кілька зайвих квадратних метрів на автомобільній доріжці перед будинком можуть приносити дохід, якщо ви виставите їх на Parking Panda. DogVacay дає можливість перетворити зайву невідремонтовану кімнату вашого будинку в пентхаус для чиєїсь собаки. Ви завзятий турист, але у вас недавно народилася дитина? Здайте поки свій намет за $ 3 на день через Rentoid. У гаражі давно валяється дриль? Це принесе ще $ 3 в день, якщо звернутися на SnapGoods. А сервіс Liquid збільшить ваш дохід на десятку, якщо у вас є старий велосипед, на якому можуть покататися заїжджі туристи.

Місце зустрічі, куди посередник не запрошений

За останні чотири роки виникло як мінімум 100 компаній, які пропонують власникам отримувати невеликий прибуток з найрізноманітнішого майна без необхідності нести якісь додаткові витрати, але Uber і Airbnb вивели спільне споживання на новий рівень. Ці новаторські компанії створили доступні за ціною рішення для споживачів, які заощаджують, і вони запропонували унікальні потоки доходу для людей, які потребують додаткових грошей або гнучкий графік роботи. За це вони беруть комісію: Uber 20%, Airbnb 6-12% від вартості замовлення.

Image 003

До останнього часу монополія на перевезення належала приватним фірмам таксі. Але є сотні тисяч простих автомобілістів, яким по дорозі з вами і які можуть вас підвезти за меншу плату, так чому б не задіяти їх? Uber дозволив людям перетворити свої транспортні засоби в джерела прибутку, а не фінансовий тягар.

Кожен, у кого є машина, може завантажити додаток Uber, пройти процедуру реєстрації і заробляти для свого профілю хороші відгуки. Продукт – якісне перевезення. Оплата – безпосередньо водієві. З появою цього додатка таксисти стали масово залишати приватні фірми і працювати самостійно.

Навіщо купувати будинок у мальовничому місці і їздити туди відпочивати, якщо житло можна знайти через Airbnb в будь-якому куточку планети? Вам не доведеться ні переплачувати за оренду, ні купувати нерухомість в країні, де ви хотіли б якийсь час пожити.

Сайт надає платформу для встановлення контакту між господарем і гостем, за допомогою якої орендар безпосередньо платить тому, хто здає житло.

airbnb.jpg 

Airbnb і Uber відкрили доступ до приватного житла і приватних автомобілів.

Недивний той факт, що ці компанії зустріли значний опір і тиск з боку тих, хто звик наживатися на «видачі ліцензії». Міська влада приймає закони, що обмежують короткострокову оренду у приватних осіб. У деяких країнах притягують до відповідальності сервіси оренди автомобілів, які не мають ліцензії на таксі. І з різних приводів виникають проблеми з оподаткуванням.

Економісти ще не вирішили, як оцінити sharing economy. Вони стоять перед питанням: чи створюється в результаті нова вартість або просто нові сервіси замінюють існуючий вже бізнес. Напевно, підходять обидві відповіді. Завжди можливий короткостроковий негативний ефект для економіки, оскільки в результаті людина не купує новий автомобіль. Але в довгостроковій перспективі економіка виграє, і це добре для всіх. Торік Airbnb замовила дослідження впливу свого бізнесу на місто Сан-Франциско і виявила «приголомшливий ефект». Оскільки пропозиції Airbnb виявилися дешевші, ніж у готелів, приїжджі жили в орендованому житлі довше і, відповідно, залишали в місті більше грошей, в середньому $ 1100, тоді як туристи, що зупинилися в готелі, – $ 840. А 14% респондентів сказали, що взагалі не приїхали б в Сан-Франциско, якби не Airbnb.

Найцінніше, що у нас є

Досвід Airbnb і Uber дав поштовх для нового витка в sharing economy. У 2014 році на світовий ринок вийшла компанія APM Agentuur, яка оцінила те, що до неї ніхто раніше не оцінював – час і увагу людей. Хто готовий заплатити чималі гроші за це? Реклама. Реклама платить мені – слоган проекту Ad Pays Me.

Image 005

Насправді, рекламодавці і зараз платять, але платять вони посередникам у вигляді пошуковиків, власників сайтів, ТБ-каналів, радіостанцій, білбордів тощо. Де б не з’явилося скупчення людей – туди приходить реклама. Тому вона викликає відторгнення і негатив і люди намагаються всіма способами захистити себе від неї. Але це не дуже виходить і до 65 років людина в середньому встигає подивитися 2 мільйони рекламних роликів, не кажучи про банери, листівки та інше.

APM Agentuur виступає за те, щоб це припинилося і рекламні бюджети розподілялися без посередників між тими, хто дивиться цю рекламу. Крім того, реклама має бути цільовою. Залишалося створити платформу, яка стала б місцем зустрічі рекламодавця і споживача.

Image 006

Так виглядає Персональна рекламна дошка, яку при реєстрації отримують користувачі, і 90% від того, що платить рекламодавець за показ своєї реклами, безпосередньо нараховується глядачеві.

Де б ви не працювали, це місце потребує реклами. Речі, які ми носимо, предмети, якими ми користуємося – багато про що ми дізнаємося тільки завдяки рекламі.

Image 007

Пасажир платить водію, орендатор платить господарю, рекламодавець платить глядачу – все це – здорові відносини, які спрощують наше життя.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

0 Коментарів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: