A password will be e-mailed to you.

7 дизайнерських порад для недизайнерів

Коли мова заходить про веб-дизайн, то кожен з нас може уявити себе експертом, висловлюючи свою думку з приводу тих чи інших сайтів. Але бути дизайнером – це не просто вміти щось створити, це і глибоке розуміння того, як все має виглядати і працювати. Тому, якщо ви не дизайнер, але зіткнулися з тим, що повинні задіяти свій креатив у цьому напрямку – ось вам кілька порад від Пола Джарвіса, у вигляді витягу з його книги Be Awesome at Online Business.

2-3 кольорів достатньо

Якщо ви не хочете виглядати як клоун з райдужною веселкою на всю сторінку, то краще уникніть широкої гами кольорів. Визначте кілька своїх, “корпоративних” кольорів. Вони нададуть вашому сайту відчуття послідовного та зваженого дизайну.

2-3 шрифтів достатньо

Не зважаючи на те, що в світі існують тисячі шрифтів, це не означає, що кожен з них повинен бути присутнім на вашому сайті, навіть якщо 10 з них – ваші улюблені. Як і у випадку з кольоровою гамою, ваш сайт матиме сильніший візуальний бренд та зрозумілішу мову навіть при кількох шрифтах. В якості бонусу: ваш контент стане набагато приємніше читати при наявності сталої гами кольорів та набору шрифтів.

5-8 пунктів меню достатньо

Саме завдяки навігації на сайті користувачі дізнаються про нові сторінки і гортають їх. Чим менше таких пунктів у меню буде, тим швидше люди скануватимуть та отримуватимуть доступ до вашого контенту. Ви завжди зможете використати додаткові штуки, такі як випадаючі (drop-down) при наведенні пункти меню або навігацію в сайдбарі, але для першого разу починайте з чогось простішого.

Білий простір – не лише для арт-проектів чи мінімалістів

Простір між кожним елементом на вашому сайті дозволяє вашому візуальному дизайну достатньо “дихати”. Він розділяє ідеї та допомагає привернути увагу до найбільш важливих елементів. Якщо на сторінці накопичено забагато всього, відвідувачам дуже важко диференціювати кожен індивідуальний елемент та вирішити, що потрібно саме їм. В простоті є своя елегантність, але, що більш важливо, в ній також є цілком реальна потреба: фокусуватися на меншому. Забагато опцій призводять до того, що люди обирають жодну з них, і в найгіршому випадку йдуть з вашого сайту у менш забарикадовані місця.

Мінімалізм може бути яскравим, сильним і кольоровим. Він не мусить бути абсолютно білим зі слабкими тонами. Ефективний мінімалістичний сайт може мати яскраво-рожевий фон (одного кольору, а не 10-ти) з білим текстом всього 2 розмірів (один для заголовків, один для абзаців), який дозволяє відвідувачам прочитати запис у блозі або придбати продукт. Сайт може бути дуже помітним, але водночас мати мінімалістичний фокус, який мотивує людей зробити 1-2 речі.

Тому перш ніж попросити свого дизайнера стиснути простір або додати більше шрифтів, кольорів, текстур – подумайте про свою аудиторію. Чи захочуть вони щось зробити тому, що ви використали багато шрифтів, чи тому, що ваш сайт ясний та зрозумілий?

Люди гортають… серйозно, вони гортають

Науково доведено інтернет-науковцями (якщо вони існують). Кожне юзабіліті-дослідження вказує, що люди знають, що таке скролл-бар і використовують його завжди, навіть на мобільних пристроях. Проблема в тому, що вони повинні мати причину для здійснення прокрутки.

“Перший екран” – це міфічна інтернет-ідея, яка була невдало перенесена з друкованого світу (де газети справді мають “перший екран”). Простір так званого першого екрану – кількість контенту на сторінці, який видно без прокрутки – різний на кожному екрані, браузері та операційній системі. Він також різний в залежності від того, що ви  використовуєте – невеликий планшет чи величезний монітор.

Очевидно, що варто розміщувати найбільш важливий контент зверху ваших сторінок. Але сфокусуйтесь на тому, аби зробити ваш контент та дизайн вартим того, аби людина хотіла його прокрутити та побачити. Якщо ви це зробите, то я вам обіцяю: люди гортатимуть і гортатимуть.

Стандарти існують через причину

Ваші відвідувачі не повинні вивчати ваш сайт, перш ніж вони зможуть використовувати його. Вони просто підуть геть, якщо цього не буде. В той час як ваші стиль, бренд та вигляд повинні бути креативними, ніколи не жертвуйте розумінням. Використовуйте зрозумілу мову та візуали, щоб вони мали сенс для кожного. Тримайте елементи, що присутні на кожній сторінці, в тих самих місцях, щоб їх було легко знайти. Позначте сторінки і секції словами, що мають зміст.

Набагато важливіше для відвідувачів знати як щось зробити на вашому сайті, аніж стикнутися з вашим креативним, але малозрозумілим і неюзабельним задумом.

via Medium.com

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її і натисніть Shift + Enter або клікніть тут, щоб повідомити нас.